Kína és India is rábólintott a ChemChina-Syngenta egyesülésre
Kína jóváhagyta a készülő ChemChina–Syngenta egyesülést, majd nem sokkal utána India is áldását adta a „frigyre”, így újabb akadályok hárultak el a kínai-svájci vegyipari megafúzió elől – olvasható az agrarszektor.hu-n. A Syngenta részvényeseinek négyötöde szintén elfogadta a vételi ajánlatot. Az üzlet – bizonyos feltételekkel – korábban az Európai Unió és az Egyesült Államok illetékes hatóságaitól is engedélyt kapott.
A kínai és indiai hatóságok mindenféle jogi követelmény, cégleválasztás nélkül engedélyezik a ChemChina–Syngenta fúziót. Emellett a svájci vállalat részvényeseinek 82 százaléka fogadta el a kínai fél 465 dolláros árfolyamon tett ajánlatát május elején, ami jóval több a ChemChina által előzetesen megszabott 67 százalékos alsó küszöbnél. Új igazgatósági tagokat is választanak június 26-án, négy független igazgatót, illetve négy olyan személyt, akiket a kínai óriáscég delegál.
A ChemChina kínai állami vegyipari vállalat 2016 februárjában jelentette be, hogy felvásárolja az elsősorban növényvédő szereket és vetőmagvakat előállító Syngenta vegyipari és biotechnológiai céget. Az üzlet értéke eléri a 43 milliárd dollárt. Az Európai Bizottság azzal a feltétellel bólintott rá korábban a gigaüzletre, hogy a fúzió ne törje le az innovációs és árversenyt. Az összeolvadást az USA és Ausztrália illetékes hatóságai már tavaly jóváhagyták. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Magasabb szintre emelné a gazdálkodók technológiai tudatosságát és eredményességét a Syngenta Agronomy Solution csapata
A mezőgazdaság jól érzékelhető kihívásai – a klímaváltozás, az időjárási…
Tovább olvasom >Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát
Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát – ismertette az Agárminisztérium…
Tovább olvasom >További cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >