Kína és India is rábólintott a ChemChina-Syngenta egyesülésre
Kína jóváhagyta a készülő ChemChina–Syngenta egyesülést, majd nem sokkal utána India is áldását adta a „frigyre”, így újabb akadályok hárultak el a kínai-svájci vegyipari megafúzió elől – olvasható az agrarszektor.hu-n. A Syngenta részvényeseinek négyötöde szintén elfogadta a vételi ajánlatot. Az üzlet – bizonyos feltételekkel – korábban az Európai Unió és az Egyesült Államok illetékes hatóságaitól is engedélyt kapott.
A kínai és indiai hatóságok mindenféle jogi követelmény, cégleválasztás nélkül engedélyezik a ChemChina–Syngenta fúziót. Emellett a svájci vállalat részvényeseinek 82 százaléka fogadta el a kínai fél 465 dolláros árfolyamon tett ajánlatát május elején, ami jóval több a ChemChina által előzetesen megszabott 67 százalékos alsó küszöbnél. Új igazgatósági tagokat is választanak június 26-án, négy független igazgatót, illetve négy olyan személyt, akiket a kínai óriáscég delegál.
A ChemChina kínai állami vegyipari vállalat 2016 februárjában jelentette be, hogy felvásárolja az elsősorban növényvédő szereket és vetőmagvakat előállító Syngenta vegyipari és biotechnológiai céget. Az üzlet értéke eléri a 43 milliárd dollárt. Az Európai Bizottság azzal a feltétellel bólintott rá korábban a gigaüzletre, hogy a fúzió ne törje le az innovációs és árversenyt. Az összeolvadást az USA és Ausztrália illetékes hatóságai már tavaly jóváhagyták. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >Fidelity Elemzői Felmérés: Kína – merre keresgéljenek a befektetők a változások közepette?
Kína egy sor gazdasági kihívással néz szembe − a lakáspiac…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >