Kilenc új magyar bor a Tesco közép-európai kínálatában
A Magyar Bormustra – XXXVII. Országos Borverseny díjátadóján a Tesco 3-3 fehér-, rosé- és vörösbort díjazott „Best buy” minősítéssel. A versenyen James Davis, Master of Wine, a Tesco borszakértője bizottsági elnökként bírálta a borokat. Az áruházlánc idén második alkalommal támogatta a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) által szervezett, mintaszámban legnagyobbnak számító hazai megmérettetést.
Az idén 37. alkalommal megrendezett, Magyarországon a legnagyobb hagyománnyal rendelkező Magyar Bormustra borverseny célja, hogy egy helyen mutassa be, és mérettesse meg az ország valamennyi borvidékének borait. James Davis, a Tesco borszakértője, a világszerte mindössze 343 aktív Master of Wine egyike, bizottsági elnökként foglalt helyet a zsűriben. A titulus a legmagasabb szintű szakértelmet igazolja a borászok és borszakértők között, Davis jelenléte pedig bizonyítja, hogy a magyar szőlőtermesztés és borkészítés is érdemes a világszintű elismerésre.
A Tesco nyolc arany, és egy ezüst minősítést nyert, 1800 forint alatti bort díjazott „Best buy” minősítéssel. Ezek mindegyike bekerül az áruházlánc kínálatába, azaz a korábban nem forgalmazott borok pincészete is lehetőséget kap most arra, hogy a legnagyobb magyar borkereskedő kínálatába bekerüljenek palackjai. Az áruházakban a vásárlók figyelmét külön matricák hívják majd fel a díjnyertes borokra. A „Best buy” kategória győztes magyar borok a szeptemberi Tesco borfesztiválon a cseh, szlovák és lengyel áruházakban is bemutatkoznak.
A Tesco és a HNT közös célja, hogy az aranyérmes, illetve a „csúcsbor” kategóriás borok nemzetközi piacokra és versenyekre is eljussanak, és így minél több országban megismerhessék őket. A Tesco a legnagyobb hazai borkereskedőként ehhez a minőségi hazai borok exportjával járul hozzá. Az áruházlánc tavaly több mint 20 millió palack magyar bort értékesített itthon, 2015 novemberétől pedig több mint 800 ezer palack hazai bort exportált az áruházláncon belül Szlovákiába, valamint Cseh- és Lengyelországba.
Fehérborok között a csúcsbor minősítésű és kategóriagyőztes Gál Szőlőbirtok és Pincészet Gál Cserszegi fűszerese (2015), a Frittmann Testvérek Kft. Generosája (2015) és Tátrai Tamás Etyek-Budai Chardonnay-ja (2015) nyerte el a „Best buy” minősítést. Vörösborok közül a Csillagvölgy Pincészet Kft. Fruskája (2014), a Lajvér Borház Borászati Kft. Lajvér Szekszárdi Kékfrankos 2013-a (2013), és Koch Csaba Villányi Cabernet Sauvignon Calssicusa (2012) érdemelte ki a címet. A roséborok közül az Ikon Borászat Ikon Rosé 2015 (2015) csúcsbora, a Varsányi Pincészet szintén csúcsbor minősítésű Egri Kékfrankos-Merlot Roséja (2015) és az Eredet Pince ezüst díjas Kunsági Kékfrankos Roséja (2015) nyerték el a Tesco „Best buy” minősítést.
Kapcsolódó cikkeink
Ez lehet az oka a vörösbor-fogyasztás drámai visszaesésének
Az elmúlt években világszerte érzékelhető a vörösbor-fogyasztás visszaesése – és…
Tovább olvasom >Alumíniumpalackos bort vezet be a brit Aldi
Április 14-től alumíniumpalackos saját márkás borral bővül az Aldi kínálata…
Tovább olvasom >Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >