Kilenc új magyar bor a Tesco közép-európai kínálatában
A Magyar Bormustra – XXXVII. Országos Borverseny díjátadóján a Tesco 3-3 fehér-, rosé- és vörösbort díjazott „Best buy” minősítéssel. A versenyen James Davis, Master of Wine, a Tesco borszakértője bizottsági elnökként bírálta a borokat. Az áruházlánc idén második alkalommal támogatta a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) által szervezett, mintaszámban legnagyobbnak számító hazai megmérettetést.
Az idén 37. alkalommal megrendezett, Magyarországon a legnagyobb hagyománnyal rendelkező Magyar Bormustra borverseny célja, hogy egy helyen mutassa be, és mérettesse meg az ország valamennyi borvidékének borait. James Davis, a Tesco borszakértője, a világszerte mindössze 343 aktív Master of Wine egyike, bizottsági elnökként foglalt helyet a zsűriben. A titulus a legmagasabb szintű szakértelmet igazolja a borászok és borszakértők között, Davis jelenléte pedig bizonyítja, hogy a magyar szőlőtermesztés és borkészítés is érdemes a világszintű elismerésre.
A Tesco nyolc arany, és egy ezüst minősítést nyert, 1800 forint alatti bort díjazott „Best buy” minősítéssel. Ezek mindegyike bekerül az áruházlánc kínálatába, azaz a korábban nem forgalmazott borok pincészete is lehetőséget kap most arra, hogy a legnagyobb magyar borkereskedő kínálatába bekerüljenek palackjai. Az áruházakban a vásárlók figyelmét külön matricák hívják majd fel a díjnyertes borokra. A „Best buy” kategória győztes magyar borok a szeptemberi Tesco borfesztiválon a cseh, szlovák és lengyel áruházakban is bemutatkoznak.
A Tesco és a HNT közös célja, hogy az aranyérmes, illetve a „csúcsbor” kategóriás borok nemzetközi piacokra és versenyekre is eljussanak, és így minél több országban megismerhessék őket. A Tesco a legnagyobb hazai borkereskedőként ehhez a minőségi hazai borok exportjával járul hozzá. Az áruházlánc tavaly több mint 20 millió palack magyar bort értékesített itthon, 2015 novemberétől pedig több mint 800 ezer palack hazai bort exportált az áruházláncon belül Szlovákiába, valamint Cseh- és Lengyelországba.
Fehérborok között a csúcsbor minősítésű és kategóriagyőztes Gál Szőlőbirtok és Pincészet Gál Cserszegi fűszerese (2015), a Frittmann Testvérek Kft. Generosája (2015) és Tátrai Tamás Etyek-Budai Chardonnay-ja (2015) nyerte el a „Best buy” minősítést. Vörösborok közül a Csillagvölgy Pincészet Kft. Fruskája (2014), a Lajvér Borház Borászati Kft. Lajvér Szekszárdi Kékfrankos 2013-a (2013), és Koch Csaba Villányi Cabernet Sauvignon Calssicusa (2012) érdemelte ki a címet. A roséborok közül az Ikon Borászat Ikon Rosé 2015 (2015) csúcsbora, a Varsányi Pincészet szintén csúcsbor minősítésű Egri Kékfrankos-Merlot Roséja (2015) és az Eredet Pince ezüst díjas Kunsági Kékfrankos Roséja (2015) nyerték el a Tesco „Best buy” minősítést.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >Jövőálló bor a Balaton-felvidékről
A klímaváltozás és a növényvédelmi szigorítások közepette egyre több szőlészet…
Tovább olvasom >Május 13-án startol a 44. Országos Borverseny – Dr. Nagy István agrárminiszter fővédnöksége mellett nyitják meg a rangos eseményt
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) 2025. május 13-án rendezi meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >Átadták a Nestlé napelemparkját Szerencsen
Szerencsen átadták a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és…
Tovább olvasom >140 millió visszaváltott palack az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország üzleteiben rekordmennyiségű, immár mintegy 140 millió egyszer…
Tovább olvasom >