Kilenc új magyar bor a Tesco közép-európai kínálatában
A Magyar Bormustra – XXXVII. Országos Borverseny díjátadóján a Tesco 3-3 fehér-, rosé- és vörösbort díjazott „Best buy” minősítéssel. A versenyen James Davis, Master of Wine, a Tesco borszakértője bizottsági elnökként bírálta a borokat. Az áruházlánc idén második alkalommal támogatta a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) által szervezett, mintaszámban legnagyobbnak számító hazai megmérettetést.
Az idén 37. alkalommal megrendezett, Magyarországon a legnagyobb hagyománnyal rendelkező Magyar Bormustra borverseny célja, hogy egy helyen mutassa be, és mérettesse meg az ország valamennyi borvidékének borait. James Davis, a Tesco borszakértője, a világszerte mindössze 343 aktív Master of Wine egyike, bizottsági elnökként foglalt helyet a zsűriben. A titulus a legmagasabb szintű szakértelmet igazolja a borászok és borszakértők között, Davis jelenléte pedig bizonyítja, hogy a magyar szőlőtermesztés és borkészítés is érdemes a világszintű elismerésre.
A Tesco nyolc arany, és egy ezüst minősítést nyert, 1800 forint alatti bort díjazott „Best buy” minősítéssel. Ezek mindegyike bekerül az áruházlánc kínálatába, azaz a korábban nem forgalmazott borok pincészete is lehetőséget kap most arra, hogy a legnagyobb magyar borkereskedő kínálatába bekerüljenek palackjai. Az áruházakban a vásárlók figyelmét külön matricák hívják majd fel a díjnyertes borokra. A „Best buy” kategória győztes magyar borok a szeptemberi Tesco borfesztiválon a cseh, szlovák és lengyel áruházakban is bemutatkoznak.
A Tesco és a HNT közös célja, hogy az aranyérmes, illetve a „csúcsbor” kategóriás borok nemzetközi piacokra és versenyekre is eljussanak, és így minél több országban megismerhessék őket. A Tesco a legnagyobb hazai borkereskedőként ehhez a minőségi hazai borok exportjával járul hozzá. Az áruházlánc tavaly több mint 20 millió palack magyar bort értékesített itthon, 2015 novemberétől pedig több mint 800 ezer palack hazai bort exportált az áruházláncon belül Szlovákiába, valamint Cseh- és Lengyelországba.
Fehérborok között a csúcsbor minősítésű és kategóriagyőztes Gál Szőlőbirtok és Pincészet Gál Cserszegi fűszerese (2015), a Frittmann Testvérek Kft. Generosája (2015) és Tátrai Tamás Etyek-Budai Chardonnay-ja (2015) nyerte el a „Best buy” minősítést. Vörösborok közül a Csillagvölgy Pincészet Kft. Fruskája (2014), a Lajvér Borház Borászati Kft. Lajvér Szekszárdi Kékfrankos 2013-a (2013), és Koch Csaba Villányi Cabernet Sauvignon Calssicusa (2012) érdemelte ki a címet. A roséborok közül az Ikon Borászat Ikon Rosé 2015 (2015) csúcsbora, a Varsányi Pincészet szintén csúcsbor minősítésű Egri Kékfrankos-Merlot Roséja (2015) és az Eredet Pince ezüst díjas Kunsági Kékfrankos Roséja (2015) nyerték el a Tesco „Best buy” minősítést.
Kapcsolódó cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >