Kilenc új magyar bor a Tesco közép-európai kínálatában
A Magyar Bormustra – XXXVII. Országos Borverseny díjátadóján a Tesco 3-3 fehér-, rosé- és vörösbort díjazott „Best buy” minősítéssel. A versenyen James Davis, Master of Wine, a Tesco borszakértője bizottsági elnökként bírálta a borokat. Az áruházlánc idén második alkalommal támogatta a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) által szervezett, mintaszámban legnagyobbnak számító hazai megmérettetést.
Az idén 37. alkalommal megrendezett, Magyarországon a legnagyobb hagyománnyal rendelkező Magyar Bormustra borverseny célja, hogy egy helyen mutassa be, és mérettesse meg az ország valamennyi borvidékének borait. James Davis, a Tesco borszakértője, a világszerte mindössze 343 aktív Master of Wine egyike, bizottsági elnökként foglalt helyet a zsűriben. A titulus a legmagasabb szintű szakértelmet igazolja a borászok és borszakértők között, Davis jelenléte pedig bizonyítja, hogy a magyar szőlőtermesztés és borkészítés is érdemes a világszintű elismerésre.
A Tesco nyolc arany, és egy ezüst minősítést nyert, 1800 forint alatti bort díjazott „Best buy” minősítéssel. Ezek mindegyike bekerül az áruházlánc kínálatába, azaz a korábban nem forgalmazott borok pincészete is lehetőséget kap most arra, hogy a legnagyobb magyar borkereskedő kínálatába bekerüljenek palackjai. Az áruházakban a vásárlók figyelmét külön matricák hívják majd fel a díjnyertes borokra. A „Best buy” kategória győztes magyar borok a szeptemberi Tesco borfesztiválon a cseh, szlovák és lengyel áruházakban is bemutatkoznak.
A Tesco és a HNT közös célja, hogy az aranyérmes, illetve a „csúcsbor” kategóriás borok nemzetközi piacokra és versenyekre is eljussanak, és így minél több országban megismerhessék őket. A Tesco a legnagyobb hazai borkereskedőként ehhez a minőségi hazai borok exportjával járul hozzá. Az áruházlánc tavaly több mint 20 millió palack magyar bort értékesített itthon, 2015 novemberétől pedig több mint 800 ezer palack hazai bort exportált az áruházláncon belül Szlovákiába, valamint Cseh- és Lengyelországba.
Fehérborok között a csúcsbor minősítésű és kategóriagyőztes Gál Szőlőbirtok és Pincészet Gál Cserszegi fűszerese (2015), a Frittmann Testvérek Kft. Generosája (2015) és Tátrai Tamás Etyek-Budai Chardonnay-ja (2015) nyerte el a „Best buy” minősítést. Vörösborok közül a Csillagvölgy Pincészet Kft. Fruskája (2014), a Lajvér Borház Borászati Kft. Lajvér Szekszárdi Kékfrankos 2013-a (2013), és Koch Csaba Villányi Cabernet Sauvignon Calssicusa (2012) érdemelte ki a címet. A roséborok közül az Ikon Borászat Ikon Rosé 2015 (2015) csúcsbora, a Varsányi Pincészet szintén csúcsbor minősítésű Egri Kékfrankos-Merlot Roséja (2015) és az Eredet Pince ezüst díjas Kunsági Kékfrankos Roséja (2015) nyerték el a Tesco „Best buy” minősítést.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >