Kilenc új magyar bor a Tesco közép-európai kínálatában
A Magyar Bormustra – XXXVII. Országos Borverseny díjátadóján a Tesco 3-3 fehér-, rosé- és vörösbort díjazott „Best buy” minősítéssel. A versenyen James Davis, Master of Wine, a Tesco borszakértője bizottsági elnökként bírálta a borokat. Az áruházlánc idén második alkalommal támogatta a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) által szervezett, mintaszámban legnagyobbnak számító hazai megmérettetést.
Az idén 37. alkalommal megrendezett, Magyarországon a legnagyobb hagyománnyal rendelkező Magyar Bormustra borverseny célja, hogy egy helyen mutassa be, és mérettesse meg az ország valamennyi borvidékének borait. James Davis, a Tesco borszakértője, a világszerte mindössze 343 aktív Master of Wine egyike, bizottsági elnökként foglalt helyet a zsűriben. A titulus a legmagasabb szintű szakértelmet igazolja a borászok és borszakértők között, Davis jelenléte pedig bizonyítja, hogy a magyar szőlőtermesztés és borkészítés is érdemes a világszintű elismerésre.
A Tesco nyolc arany, és egy ezüst minősítést nyert, 1800 forint alatti bort díjazott „Best buy” minősítéssel. Ezek mindegyike bekerül az áruházlánc kínálatába, azaz a korábban nem forgalmazott borok pincészete is lehetőséget kap most arra, hogy a legnagyobb magyar borkereskedő kínálatába bekerüljenek palackjai. Az áruházakban a vásárlók figyelmét külön matricák hívják majd fel a díjnyertes borokra. A „Best buy” kategória győztes magyar borok a szeptemberi Tesco borfesztiválon a cseh, szlovák és lengyel áruházakban is bemutatkoznak.
A Tesco és a HNT közös célja, hogy az aranyérmes, illetve a „csúcsbor” kategóriás borok nemzetközi piacokra és versenyekre is eljussanak, és így minél több országban megismerhessék őket. A Tesco a legnagyobb hazai borkereskedőként ehhez a minőségi hazai borok exportjával járul hozzá. Az áruházlánc tavaly több mint 20 millió palack magyar bort értékesített itthon, 2015 novemberétől pedig több mint 800 ezer palack hazai bort exportált az áruházláncon belül Szlovákiába, valamint Cseh- és Lengyelországba.
Fehérborok között a csúcsbor minősítésű és kategóriagyőztes Gál Szőlőbirtok és Pincészet Gál Cserszegi fűszerese (2015), a Frittmann Testvérek Kft. Generosája (2015) és Tátrai Tamás Etyek-Budai Chardonnay-ja (2015) nyerte el a „Best buy” minősítést. Vörösborok közül a Csillagvölgy Pincészet Kft. Fruskája (2014), a Lajvér Borház Borászati Kft. Lajvér Szekszárdi Kékfrankos 2013-a (2013), és Koch Csaba Villányi Cabernet Sauvignon Calssicusa (2012) érdemelte ki a címet. A roséborok közül az Ikon Borászat Ikon Rosé 2015 (2015) csúcsbora, a Varsányi Pincészet szintén csúcsbor minősítésű Egri Kékfrankos-Merlot Roséja (2015) és az Eredet Pince ezüst díjas Kunsági Kékfrankos Roséja (2015) nyerték el a Tesco „Best buy” minősítést.
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >