Magazin: Kilenc százalékot nőttek a vitaminok és étrend-kiegészítők a kiskereskedelemben
A vitaminok és étrend-kiegészítők kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 27 milliárd forintot idén az első nyolc hónapban. Ez 9 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló időszakban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.
– A magyar lakosság egyre inkább törekszik egészségtudatosan élni, amit tükröz, hogy mind több vitamint és más étrend-kiegészítőt adnak el a gyógyszertárakban, valamint a különböző kiskereskedelmi üzletekben – állapítja meg Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Idén január és augusztus között a termékcsoport összes bevételének egynegyede úgynevezett egyéb étrend-kiegészítőkre jutott, amelyekkel egy-egy konkrét egészségügyi problémát, mint például a prosztata-megnagyobbodást, diabéteszt, ízületi fájdalmat vagy mást kezelnek, illetve tünetek csökkentésére szolgálnak. További 23 százalékkal részesedtek az összes bevételből a multivitaminok és ásványi anyagok, amelyek a betegségek megelőzését szolgálják.
A C-vitamin piaca nőtt legdinamikusabban; 15 százalék feletti piaci részesedést ért el a legutóbbi nyolc hónap alatt. Főleg a nagyobb kiszerelésben kapható termékek iránt emelkedett a kereslet. Szintén magas, 13 százalék a magnézium, 9 pedig a kalcium részaránya, a vitaminok és étrend-kiegészítők értékben mért
forgalmából.
A vitaminok és étrend-kiegészítők patikán kívüli – értékben mért – eladásából a legnagyobb forgalmú szegmensek piaci részesedése (százalékban)
Szegmens |
2012. január–
|
2013. január–
|
Egyéb étrend-kiegészítők | 33 | 34 |
Multivitaminok és ásványi anyagok | 25 | 24 |
C-vitamin | 13 | 14 |
Magnézium | 10 | 10 |
Kalcium | 6 | 6 |
Omega3 | 6 | 6 |
Forrás:
Ami a patikán kívüli üzletek bevételét illeti, figyelemre méltóan növekedett kalciumnál 11, egyéb étrend-kiegészítőknél 10, valamint C-vitaminnál 8 százalékkal.
A patikán kívüli összes eladásból legnagyobb részaránnyal, 34 százalékkal az egyéb étrend-kiegészítők részesednek. Utánuk a multivitaminok és ásványi anyagok következnek 24, a C-vitamin 14, valamint a magnézium 10 százalékkal, értéket tekintve.
Hasonló sorrendben oszlik meg a gyógyszertárak teljes forgalma is a legnagyobb szegmensekből: egyéb étrend-kiegészítőkre 24, multivitaminokra és ásványi anyagokra 23, továbbá C-vitaminra 16, míg magnéziumra 14 százalék jutott, 2013. január–augusztus során, érték szempontjából.
A vény nélkül kapható gyógyszerek és gyógyhatású készítmények teljes piacán legnagyobb részaránnyal a vitaminok és étrend-kiegészítők állnak a dobogó felső fokán, 30 százalékos piacrésszel, értéket tekintve. Utánuk következnek a fájdalomcsillapítók 15, a köhögéscsillapító és megfázás elleni szerek pedig 6 százalékos mutatóval.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >