Magazin: Kilenc százalékot nőttek a vitaminok és étrend-kiegészítők a kiskereskedelemben
A vitaminok és étrend-kiegészítők kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 27 milliárd forintot idén az első nyolc hónapban. Ez 9 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló időszakban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.
– A magyar lakosság egyre inkább törekszik egészségtudatosan élni, amit tükröz, hogy mind több vitamint és más étrend-kiegészítőt adnak el a gyógyszertárakban, valamint a különböző kiskereskedelmi üzletekben – állapítja meg Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Idén január és augusztus között a termékcsoport összes bevételének egynegyede úgynevezett egyéb étrend-kiegészítőkre jutott, amelyekkel egy-egy konkrét egészségügyi problémát, mint például a prosztata-megnagyobbodást, diabéteszt, ízületi fájdalmat vagy mást kezelnek, illetve tünetek csökkentésére szolgálnak. További 23 százalékkal részesedtek az összes bevételből a multivitaminok és ásványi anyagok, amelyek a betegségek megelőzését szolgálják.
A C-vitamin piaca nőtt legdinamikusabban; 15 százalék feletti piaci részesedést ért el a legutóbbi nyolc hónap alatt. Főleg a nagyobb kiszerelésben kapható termékek iránt emelkedett a kereslet. Szintén magas, 13 százalék a magnézium, 9 pedig a kalcium részaránya, a vitaminok és étrend-kiegészítők értékben mért
forgalmából.
A vitaminok és étrend-kiegészítők patikán kívüli – értékben mért – eladásából a legnagyobb forgalmú szegmensek piaci részesedése (százalékban)
Szegmens |
2012. január–
|
2013. január–
|
Egyéb étrend-kiegészítők | 33 | 34 |
Multivitaminok és ásványi anyagok | 25 | 24 |
C-vitamin | 13 | 14 |
Magnézium | 10 | 10 |
Kalcium | 6 | 6 |
Omega3 | 6 | 6 |
Forrás:
Ami a patikán kívüli üzletek bevételét illeti, figyelemre méltóan növekedett kalciumnál 11, egyéb étrend-kiegészítőknél 10, valamint C-vitaminnál 8 százalékkal.
A patikán kívüli összes eladásból legnagyobb részaránnyal, 34 százalékkal az egyéb étrend-kiegészítők részesednek. Utánuk a multivitaminok és ásványi anyagok következnek 24, a C-vitamin 14, valamint a magnézium 10 százalékkal, értéket tekintve.
Hasonló sorrendben oszlik meg a gyógyszertárak teljes forgalma is a legnagyobb szegmensekből: egyéb étrend-kiegészítőkre 24, multivitaminokra és ásványi anyagokra 23, továbbá C-vitaminra 16, míg magnéziumra 14 százalék jutott, 2013. január–augusztus során, érték szempontjából.
A vény nélkül kapható gyógyszerek és gyógyhatású készítmények teljes piacán legnagyobb részaránnyal a vitaminok és étrend-kiegészítők állnak a dobogó felső fokán, 30 százalékos piacrésszel, értéket tekintve. Utánuk következnek a fájdalomcsillapítók 15, a köhögéscsillapító és megfázás elleni szerek pedig 6 százalékos mutatóval.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >