Kilenc hónap alatt térhet magához a német gazdaság az ifo prognózisa szerint
A német gazdaság bruttó hazai terméke az idén 6,6 százalékkal csökken a müncheni ifo gazdaságkutató intézet 2020/2021-es prognózisának csütörtökön publikált felülvizsgált változata alapján, ami a legvalószínűbb forgatókönyv szerint mintegy kilenc hónapra teszi az üzletmenet normalizálódásához szükséges időt, majd 2021-ben már 10,2 százalékos GDP-növekedést jelez előre.
„A második negyedévi 12,4 százalékos GDP-csökkenés után a jövő év közepére állhat helyre az eredeti állapot. Ekkorra érheti el a javak és szolgáltatások termelése azt a szintet, ahol a koronavírus-járvány nélkül lennie kellene” – mondta Timo Wollmershaeuser, az ifo prognózis igazgatója. Mindez azon múlik, mennyi időre lesz szüksége a vállalatoknak üzletmenetük normalizálásához – tette hozzá.
A legkedvezőbb esetben a felmérésbe bevont vállalatok megítélése szerint ehhez legfeljebb öt hónapra lesz szükség. A GDP-csökkenés ebben az esetben 3,9 százalék lehet az idén, amit 7,4 százalékos növekedés követne jövőre. A legkedvezőtlenebb esetben viszont átlagosan 16 hónapot tartanak szükségesnek az üzletmenet normalizálódásához a gazdasági szereplők. Ez az idén 9,3 százalékos GDP-csökkenéssel, jövőre pedig 9,5 százalékos növekedéssel járna. A koronavírus-járvány által okozott kiesés helyreállítása így 2022-re húzódna át.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének májusi felmérése alapján a német gazdasági szereplők többsége átlagosan 8-9 hónapra teszi az üzletmenete normalizálódásához szükséges időt. A leghosszabb időre a légiközlekedésnek lesz szüksége, 16 hónapra, de az átlagnál lassúbb felépülésre számíthatnak az utazási irodák, a szállodaipar, a vendéglátóipar, a catering szolgáltatók, valamint az autóipari vállalatok is.
Mindhárom forgatókönyv a járványvédelmi intézkedések április végétől kezdődő fokozatos felszámolásából indul ki. A teljes korlátozások idején a gazdasági teljesítmény 17 százalékkal esett vissza Németországban az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) becslése szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Többször használható zacskókat vezet be a Kaufland Németországban
A Kaufland újrahasználható tasakokat vezet be pékárurészlegén Németországban. Az egyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >