Kilenc hónap alatt térhet magához a német gazdaság az ifo prognózisa szerint
A német gazdaság bruttó hazai terméke az idén 6,6 százalékkal csökken a müncheni ifo gazdaságkutató intézet 2020/2021-es prognózisának csütörtökön publikált felülvizsgált változata alapján, ami a legvalószínűbb forgatókönyv szerint mintegy kilenc hónapra teszi az üzletmenet normalizálódásához szükséges időt, majd 2021-ben már 10,2 százalékos GDP-növekedést jelez előre.
„A második negyedévi 12,4 százalékos GDP-csökkenés után a jövő év közepére állhat helyre az eredeti állapot. Ekkorra érheti el a javak és szolgáltatások termelése azt a szintet, ahol a koronavírus-járvány nélkül lennie kellene” – mondta Timo Wollmershaeuser, az ifo prognózis igazgatója. Mindez azon múlik, mennyi időre lesz szüksége a vállalatoknak üzletmenetük normalizálásához – tette hozzá.
A legkedvezőbb esetben a felmérésbe bevont vállalatok megítélése szerint ehhez legfeljebb öt hónapra lesz szükség. A GDP-csökkenés ebben az esetben 3,9 százalék lehet az idén, amit 7,4 százalékos növekedés követne jövőre. A legkedvezőtlenebb esetben viszont átlagosan 16 hónapot tartanak szükségesnek az üzletmenet normalizálódásához a gazdasági szereplők. Ez az idén 9,3 százalékos GDP-csökkenéssel, jövőre pedig 9,5 százalékos növekedéssel járna. A koronavírus-járvány által okozott kiesés helyreállítása így 2022-re húzódna át.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének májusi felmérése alapján a német gazdasági szereplők többsége átlagosan 8-9 hónapra teszi az üzletmenete normalizálódásához szükséges időt. A leghosszabb időre a légiközlekedésnek lesz szüksége, 16 hónapra, de az átlagnál lassúbb felépülésre számíthatnak az utazási irodák, a szállodaipar, a vendéglátóipar, a catering szolgáltatók, valamint az autóipari vállalatok is.
Mindhárom forgatókönyv a járványvédelmi intézkedések április végétől kezdődő fokozatos felszámolásából indul ki. A teljes korlátozások idején a gazdasági teljesítmény 17 százalékkal esett vissza Németországban az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) becslése szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >