Kikerül a svájci Coop tészta- és frissen sült pékáru termékeiből a hagyományos pálmaolaj
Nélkülözni fogja a hagyományos pálmaolajat a Coop Switzerland tészta- és frissen sült pékáru termékeiből. A kezdeményezéssel a lánc célja, hogy a hagyományos pálmaolajat más összetevővel helyettesítse valamennyi saját márkás élelmiszertermékében.
Abbéli igyekezetében, hogy ellátási-láncát átláthatóvá tegye egy fenntartható organikus pálmaolaj beszerzésére irányuló projektet indított a vállalat.
A Bio Suisse kereskedelmi márka alatt kínált termékeiben vagy minősített pálmaolajat használ, vagy a pálmaolajat, ahol erre lehetőség van, hazai forrásból beszerzett más olajra, illetve zsiradékra cseréli előnyben részesítve a napraforgó- és repceolajat. A trópusi régióból származó olajak és zsiradékok – így a kókuszzsír – esetében a lánc garantálja, hogy az fenntartható termelésből származik.
A Coop helyi partnerekkel és a biogazdálkodást kutató intézettel, a FiBL-lel olyan bio pálmaolaj Elefántcsontpartról történő beszerzését célzó ellátási láncot épített ki, amely átlátható és erdőirtástól mentes.
A kezdeményezés garantálja a pálmaolaj útjának nyomonkövethetőségét, lehetőséget ad a fenntartható termelésre, és támogatást biztosít mintegy 160 minősítéssel rendelkező helyi kistermelő családot. És az eredmény? A kistermelők nagyobb terméshozamot érnek el, több forrásból jutnak jövedelemhez és életkörülményeik is jobbak – véli a Coop Switzerland.
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A laboratóriumban előállított műhús: a fenntartható élelmiszertermelés jövője vagy zsákutca?
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányul a laboratóriumban előállított…
Tovább olvasom >Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >