Kikerül a svájci Coop tészta- és frissen sült pékáru termékeiből a hagyományos pálmaolaj
Nélkülözni fogja a hagyományos pálmaolajat a Coop Switzerland tészta- és frissen sült pékáru termékeiből. A kezdeményezéssel a lánc célja, hogy a hagyományos pálmaolajat más összetevővel helyettesítse valamennyi saját márkás élelmiszertermékében.
Abbéli igyekezetében, hogy ellátási-láncát átláthatóvá tegye egy fenntartható organikus pálmaolaj beszerzésére irányuló projektet indított a vállalat.
A Bio Suisse kereskedelmi márka alatt kínált termékeiben vagy minősített pálmaolajat használ, vagy a pálmaolajat, ahol erre lehetőség van, hazai forrásból beszerzett más olajra, illetve zsiradékra cseréli előnyben részesítve a napraforgó- és repceolajat. A trópusi régióból származó olajak és zsiradékok – így a kókuszzsír – esetében a lánc garantálja, hogy az fenntartható termelésből származik.
A Coop helyi partnerekkel és a biogazdálkodást kutató intézettel, a FiBL-lel olyan bio pálmaolaj Elefántcsontpartról történő beszerzését célzó ellátási láncot épített ki, amely átlátható és erdőirtástól mentes.
A kezdeményezés garantálja a pálmaolaj útjának nyomonkövethetőségét, lehetőséget ad a fenntartható termelésre, és támogatást biztosít mintegy 160 minősítéssel rendelkező helyi kistermelő családot. És az eredmény? A kistermelők nagyobb terméshozamot érnek el, több forrásból jutnak jövedelemhez és életkörülményeik is jobbak – véli a Coop Switzerland.
Kapcsolódó cikkeink
Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >Még 6 évünk van, hogy elérjük az 55 százalékos csökkenést a fenntarthatóságban
Még 6 éve van a magyar gazdaságnak, hogy elérje az…
Tovább olvasom >Különleges megmozdulással hívja fel a figyelmet a Danone a zöldebb jövőre a Föld Napja alkalmából
A Danone Magyarország idén ismét csatlakozott a Föld napjához. Egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: családok életét jelentős mértékben befolyásolják élelmiszer és az egészségügyi ráfordítások és az üzemanyagárak
A felmérések szerint a lakosság legjelentősebb kiadásait az élelmiszer és…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >