Kikerül a svájci Coop tészta- és frissen sült pékáru termékeiből a hagyományos pálmaolaj
Nélkülözni fogja a hagyományos pálmaolajat a Coop Switzerland tészta- és frissen sült pékáru termékeiből. A kezdeményezéssel a lánc célja, hogy a hagyományos pálmaolajat más összetevővel helyettesítse valamennyi saját márkás élelmiszertermékében.
Abbéli igyekezetében, hogy ellátási-láncát átláthatóvá tegye egy fenntartható organikus pálmaolaj beszerzésére irányuló projektet indított a vállalat.
A Bio Suisse kereskedelmi márka alatt kínált termékeiben vagy minősített pálmaolajat használ, vagy a pálmaolajat, ahol erre lehetőség van, hazai forrásból beszerzett más olajra, illetve zsiradékra cseréli előnyben részesítve a napraforgó- és repceolajat. A trópusi régióból származó olajak és zsiradékok – így a kókuszzsír – esetében a lánc garantálja, hogy az fenntartható termelésből származik.
A Coop helyi partnerekkel és a biogazdálkodást kutató intézettel, a FiBL-lel olyan bio pálmaolaj Elefántcsontpartról történő beszerzését célzó ellátási láncot épített ki, amely átlátható és erdőirtástól mentes.
A kezdeményezés garantálja a pálmaolaj útjának nyomonkövethetőségét, lehetőséget ad a fenntartható termelésre, és támogatást biztosít mintegy 160 minősítéssel rendelkező helyi kistermelő családot. És az eredmény? A kistermelők nagyobb terméshozamot érnek el, több forrásból jutnak jövedelemhez és életkörülményeik is jobbak – véli a Coop Switzerland.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >