Kikerül a svájci Coop tészta- és frissen sült pékáru termékeiből a hagyományos pálmaolaj
Nélkülözni fogja a hagyományos pálmaolajat a Coop Switzerland tészta- és frissen sült pékáru termékeiből. A kezdeményezéssel a lánc célja, hogy a hagyományos pálmaolajat más összetevővel helyettesítse valamennyi saját márkás élelmiszertermékében.
Abbéli igyekezetében, hogy ellátási-láncát átláthatóvá tegye egy fenntartható organikus pálmaolaj beszerzésére irányuló projektet indított a vállalat.
A Bio Suisse kereskedelmi márka alatt kínált termékeiben vagy minősített pálmaolajat használ, vagy a pálmaolajat, ahol erre lehetőség van, hazai forrásból beszerzett más olajra, illetve zsiradékra cseréli előnyben részesítve a napraforgó- és repceolajat. A trópusi régióból származó olajak és zsiradékok – így a kókuszzsír – esetében a lánc garantálja, hogy az fenntartható termelésből származik.
A Coop helyi partnerekkel és a biogazdálkodást kutató intézettel, a FiBL-lel olyan bio pálmaolaj Elefántcsontpartról történő beszerzését célzó ellátási láncot épített ki, amely átlátható és erdőirtástól mentes.
A kezdeményezés garantálja a pálmaolaj útjának nyomonkövethetőségét, lehetőséget ad a fenntartható termelésre, és támogatást biztosít mintegy 160 minősítéssel rendelkező helyi kistermelő családot. És az eredmény? A kistermelők nagyobb terméshozamot érnek el, több forrásból jutnak jövedelemhez és életkörülményeik is jobbak – véli a Coop Switzerland.
Kapcsolódó cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári…
Tovább olvasom >Új korszak a személyi higiéniában, az inkontinenciakezelés területén
Napjainkban az egészségtudatosság erősödésével egyre nagyobb figyelmet kap a személyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >