Kikerül a svájci Coop tészta- és frissen sült pékáru termékeiből a hagyományos pálmaolaj
Nélkülözni fogja a hagyományos pálmaolajat a Coop Switzerland tészta- és frissen sült pékáru termékeiből. A kezdeményezéssel a lánc célja, hogy a hagyományos pálmaolajat más összetevővel helyettesítse valamennyi saját márkás élelmiszertermékében.
Abbéli igyekezetében, hogy ellátási-láncát átláthatóvá tegye egy fenntartható organikus pálmaolaj beszerzésére irányuló projektet indított a vállalat.
A Bio Suisse kereskedelmi márka alatt kínált termékeiben vagy minősített pálmaolajat használ, vagy a pálmaolajat, ahol erre lehetőség van, hazai forrásból beszerzett más olajra, illetve zsiradékra cseréli előnyben részesítve a napraforgó- és repceolajat. A trópusi régióból származó olajak és zsiradékok – így a kókuszzsír – esetében a lánc garantálja, hogy az fenntartható termelésből származik.
A Coop helyi partnerekkel és a biogazdálkodást kutató intézettel, a FiBL-lel olyan bio pálmaolaj Elefántcsontpartról történő beszerzését célzó ellátási láncot épített ki, amely átlátható és erdőirtástól mentes.
A kezdeményezés garantálja a pálmaolaj útjának nyomonkövethetőségét, lehetőséget ad a fenntartható termelésre, és támogatást biztosít mintegy 160 minősítéssel rendelkező helyi kistermelő családot. És az eredmény? A kistermelők nagyobb terméshozamot érnek el, több forrásból jutnak jövedelemhez és életkörülményeik is jobbak – véli a Coop Switzerland.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >