Kihívásokkal teli piac: miért nehéz fenntarthatóan termeszteni az édesburgonyát Magyarországon?
Bár az édesburgonya népszerűsége és a kereslet iránta folyamatosan nő Magyarországon, a hazai kínálat nem képes teljes mértékben kielégíteni az igényeket. Ennek eredményeként az üzletek polcain főként import édesburgonyával találkozhatunk. Márkus Dávid, a Hékás nevű termelő vállalkozás alapítója, az Agrárszektornak adott interjújában elmondta, hogy a magyar batátatermelők számos nehézséggel szembesülnek, amelyek hátráltatják a fenntartható termelést.
Az édesburgonya termesztése hazánkban több kihívással jár, mint elsőre tűnhet. Bár az édesburgonya ellenálló növény, nem igényel túl sok vizet, azonban az aszály komoly hatással van a termés minőségére. Márkus kiemelte, hogy az öntözés sem jelent minden esetben megoldást, hiszen az elérhető vízmennyiség gyakran nem elegendő a teljes terület lefedésére, és a légköri aszály is nehezíti a termelést.
Bár a mezőgazdaságban számos támogatási program áll rendelkezésre, nem minden termelő részesül ezekből. Márkus Dávid szerint a hazai piacon a külföldi árak is befolyásoló tényezők, amelyek megnehezítik a gazdák helyzetét. A fiatal termelő, feleségével együtt, mégis eltökélt abban, hogy a Hékás vállalkozáson keresztül új színt vigyenek a magyar piacra, és népszerűsítsék az édesburgonyát, annak ellenére, hogy sokan próbálkoztak már, de nem mindenkinek sikerült belevágnia a sikeres termelésbe.
Kapcsolódó cikkeink
Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Rovarok az étrendünkben: a fenntarthatóság új dimenziója
A rovarok, mint élelmiszer, világszerte egyre nagyobb figyelmet kapnak. Sütve,…
Tovább olvasom >Az Alfa Group gyorsítaná az ingatlanok zöld átállását Magyarországon
Jelentősen fel kell gyorsítani a hazai ingatlanpiac ESG követelményeknek való…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >