Kihívásokkal teli piac: miért nehéz fenntarthatóan termeszteni az édesburgonyát Magyarországon?
Bár az édesburgonya népszerűsége és a kereslet iránta folyamatosan nő Magyarországon, a hazai kínálat nem képes teljes mértékben kielégíteni az igényeket. Ennek eredményeként az üzletek polcain főként import édesburgonyával találkozhatunk. Márkus Dávid, a Hékás nevű termelő vállalkozás alapítója, az Agrárszektornak adott interjújában elmondta, hogy a magyar batátatermelők számos nehézséggel szembesülnek, amelyek hátráltatják a fenntartható termelést.

Az aszály sokat árt
Az édesburgonya termesztése hazánkban több kihívással jár, mint elsőre tűnhet. Bár az édesburgonya ellenálló növény, nem igényel túl sok vizet, azonban az aszály komoly hatással van a termés minőségére. Márkus kiemelte, hogy az öntözés sem jelent minden esetben megoldást, hiszen az elérhető vízmennyiség gyakran nem elegendő a teljes terület lefedésére, és a légköri aszály is nehezíti a termelést.
Bár a mezőgazdaságban számos támogatási program áll rendelkezésre, nem minden termelő részesül ezekből. Márkus Dávid szerint a hazai piacon a külföldi árak is befolyásoló tényezők, amelyek megnehezítik a gazdák helyzetét. A fiatal termelő, feleségével együtt, mégis eltökélt abban, hogy a Hékás vállalkozáson keresztül új színt vigyenek a magyar piacra, és népszerűsítsék az édesburgonyát, annak ellenére, hogy sokan próbálkoztak már, de nem mindenkinek sikerült belevágnia a sikeres termelésbe.
Kapcsolódó cikkeink
Világszinten is példaértékű az Allee működése fenntarthatósági szempontból
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A logisztika legdrágább hibája az „így szoktuk” mentalitás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Új, fenntartható hullámpapír rekesz a Dunapacktól – korszerű megoldás a zöldség-gyümölcs csomagolásban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025-ben is ünnepelt a Superbrands
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Pekó László: „A Coop nemcsak hálózat, hanem életforma – immár 30 éve”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
