Kihívásokkal teli piac: miért nehéz fenntarthatóan termeszteni az édesburgonyát Magyarországon?
Bár az édesburgonya népszerűsége és a kereslet iránta folyamatosan nő Magyarországon, a hazai kínálat nem képes teljes mértékben kielégíteni az igényeket. Ennek eredményeként az üzletek polcain főként import édesburgonyával találkozhatunk. Márkus Dávid, a Hékás nevű termelő vállalkozás alapítója, az Agrárszektornak adott interjújában elmondta, hogy a magyar batátatermelők számos nehézséggel szembesülnek, amelyek hátráltatják a fenntartható termelést.
Az édesburgonya termesztése hazánkban több kihívással jár, mint elsőre tűnhet. Bár az édesburgonya ellenálló növény, nem igényel túl sok vizet, azonban az aszály komoly hatással van a termés minőségére. Márkus kiemelte, hogy az öntözés sem jelent minden esetben megoldást, hiszen az elérhető vízmennyiség gyakran nem elegendő a teljes terület lefedésére, és a légköri aszály is nehezíti a termelést.
Bár a mezőgazdaságban számos támogatási program áll rendelkezésre, nem minden termelő részesül ezekből. Márkus Dávid szerint a hazai piacon a külföldi árak is befolyásoló tényezők, amelyek megnehezítik a gazdák helyzetét. A fiatal termelő, feleségével együtt, mégis eltökélt abban, hogy a Hékás vállalkozáson keresztül új színt vigyenek a magyar piacra, és népszerűsítsék az édesburgonyát, annak ellenére, hogy sokan próbálkoztak már, de nem mindenkinek sikerült belevágnia a sikeres termelésbe.
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >