Kihívásokkal teli piac: miért nehéz fenntarthatóan termeszteni az édesburgonyát Magyarországon?
Bár az édesburgonya népszerűsége és a kereslet iránta folyamatosan nő Magyarországon, a hazai kínálat nem képes teljes mértékben kielégíteni az igényeket. Ennek eredményeként az üzletek polcain főként import édesburgonyával találkozhatunk. Márkus Dávid, a Hékás nevű termelő vállalkozás alapítója, az Agrárszektornak adott interjújában elmondta, hogy a magyar batátatermelők számos nehézséggel szembesülnek, amelyek hátráltatják a fenntartható termelést.

Az aszály sokat árt
Az édesburgonya termesztése hazánkban több kihívással jár, mint elsőre tűnhet. Bár az édesburgonya ellenálló növény, nem igényel túl sok vizet, azonban az aszály komoly hatással van a termés minőségére. Márkus kiemelte, hogy az öntözés sem jelent minden esetben megoldást, hiszen az elérhető vízmennyiség gyakran nem elegendő a teljes terület lefedésére, és a légköri aszály is nehezíti a termelést.
Bár a mezőgazdaságban számos támogatási program áll rendelkezésre, nem minden termelő részesül ezekből. Márkus Dávid szerint a hazai piacon a külföldi árak is befolyásoló tényezők, amelyek megnehezítik a gazdák helyzetét. A fiatal termelő, feleségével együtt, mégis eltökélt abban, hogy a Hékás vállalkozáson keresztül új színt vigyenek a magyar piacra, és népszerűsítsék az édesburgonyát, annak ellenére, hogy sokan próbálkoztak már, de nem mindenkinek sikerült belevágnia a sikeres termelésbe.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: egyre súlyosabb a mezőgazdasági aszály
Egyre súlyosabb a mezőgazdasági aszály az országban és a következő…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >