Kihirdették a sajátmárkás „Salute to Excellence” verseny győzteseit
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége 2014 óta rendezi meg, az amszterdami szakkiállításhoz kötődően a Private Label bevezetések nemzetközi viadalát. A PLMA idei sajátmárkás termékversenyén 18 ország 43 kereskedője nyert.
Az innováció és a minőség elismerését élelmiszer és non-food privátcimkés cikkek egyaránt megkaphatják.
Európa az innovációk központja
23 országból 70 kereskedő közel 550 tavaly bevezetett újdonságát zsűrizte panelekben az iparági szakértőkből, séfekből, korábbi kereskedelmi vezetőkből, egyetemi tekintélyekből, táplálkozástudósokból, csomagolási szakember ekből és újságírókból álló grémium.
A legtöbb, összesen 20 elismerést idén a német kereskedők kapták, 10 díj került Olaszországba és 9 Spanyolországba. A francia, svéd és ír nevezők egyenként 6 díjat nyertek. Dél-Afrikából idén érkeztek először nevezések és rögtön 4 győzelmet arattak.
A kereskedők szerinti rangsort a német Dirk Rossman drogérialánc vezeti, aki 6 díjat kapott. Rögtön utána, 5 győzelemmel a spanyol El Corte Inglés, 4 elismeréssel pedig holtversenyben a svéd Axfood és a dél-afrikai Woolworths áll. Az Aldi ír üzleteiben árult sajátmárkás termékeiért kapott díjat.
Természetesen fenntarthatóan
A győztes termékek a legfrissebb fogyasztói trendekre adtak kreatív választ. Legnépszerűbbek a bio- és természetes összetevőkből készült, a környezetbarát és felelős gazdálkodásból származó valamint a természet megőrzését célzó innovációk voltak. Az ínyenc vásárlókat a gasztronómiai élményekkel, különleges dizájnú csomagolással és vegán fogásokkal kényeztették a kereskedők. Szembetűnő volt az újrahasznosított anyagokból készült vagy újrahasznosítható csomagolás, a fenntarthatóság hangsúlyozása. Az egészség&szépség kategóriában a mikroplasztik mentesség már evidenciaként jelent meg.
Későnyári borszemle
Az idei verseny kiemelt szegmense a sajátmárkás későnyári borok voltak. Több, mint 160 bort nevezett be 9 országból 26 kereskedőlánc és közülük 7 ország 16 kereskedője kapott díjat a kiváló minőség és a legjobb érték alapján. Összesen 36 bort díjaztak 4 tematikus kategóriában: BBQ & Picnic vörös, BBQ & Picnic fehér, Habzó és Nyári különlegességek.
A legkedveltebbek a Provance-stílusú világos rozék, az édes habzó borok és az alacsony alkoholtartalmú, sőt az alkoholmentes és bió változatok voltak. 12 német kereskedő, köztük 4 Lidl sajátmárkás bor, 9 holland kereskedő, ebből 6 Albert Heijn bor és 5 olasz nedü is megkapta a rangos elismerést. 6 amerikai bor nevezés is díjat nyert, így összesítésben az Egyesült Államok harmadik lett.
-Gratulálok a győzteseknek és minden résztvevő kereskedőnek. A versenyre nevezett termékek magas minősége is bizonyítja, hogy a sajátmárka vezető szerepet játszik a kereskedelemben, a vásárlók igényeinek kielégítésében. A benevezett fenntartható és környezetbarát termékek nagy száma is mutatja, hogy a kereskedelem elkötelezett a bolygónk tisztább jövője iránt. – mondta Peggy Davies, a PLMA elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >