Kihirdették a sajátmárkás „Salute to Excellence” verseny győzteseit
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége 2014 óta rendezi meg, az amszterdami szakkiállításhoz kötődően a Private Label bevezetések nemzetközi viadalát. A PLMA idei sajátmárkás termékversenyén 18 ország 43 kereskedője nyert.
Az innováció és a minőség elismerését élelmiszer és non-food privátcimkés cikkek egyaránt megkaphatják.
Európa az innovációk központja
23 országból 70 kereskedő közel 550 tavaly bevezetett újdonságát zsűrizte panelekben az iparági szakértőkből, séfekből, korábbi kereskedelmi vezetőkből, egyetemi tekintélyekből, táplálkozástudósokból, csomagolási szakember ekből és újságírókból álló grémium.
A legtöbb, összesen 20 elismerést idén a német kereskedők kapták, 10 díj került Olaszországba és 9 Spanyolországba. A francia, svéd és ír nevezők egyenként 6 díjat nyertek. Dél-Afrikából idén érkeztek először nevezések és rögtön 4 győzelmet arattak.
A kereskedők szerinti rangsort a német Dirk Rossman drogérialánc vezeti, aki 6 díjat kapott. Rögtön utána, 5 győzelemmel a spanyol El Corte Inglés, 4 elismeréssel pedig holtversenyben a svéd Axfood és a dél-afrikai Woolworths áll. Az Aldi ír üzleteiben árult sajátmárkás termékeiért kapott díjat.
Természetesen fenntarthatóan
A győztes termékek a legfrissebb fogyasztói trendekre adtak kreatív választ. Legnépszerűbbek a bio- és természetes összetevőkből készült, a környezetbarát és felelős gazdálkodásból származó valamint a természet megőrzését célzó innovációk voltak. Az ínyenc vásárlókat a gasztronómiai élményekkel, különleges dizájnú csomagolással és vegán fogásokkal kényeztették a kereskedők. Szembetűnő volt az újrahasznosított anyagokból készült vagy újrahasznosítható csomagolás, a fenntarthatóság hangsúlyozása. Az egészség&szépség kategóriában a mikroplasztik mentesség már evidenciaként jelent meg.
Későnyári borszemle
Az idei verseny kiemelt szegmense a sajátmárkás későnyári borok voltak. Több, mint 160 bort nevezett be 9 országból 26 kereskedőlánc és közülük 7 ország 16 kereskedője kapott díjat a kiváló minőség és a legjobb érték alapján. Összesen 36 bort díjaztak 4 tematikus kategóriában: BBQ & Picnic vörös, BBQ & Picnic fehér, Habzó és Nyári különlegességek.
A legkedveltebbek a Provance-stílusú világos rozék, az édes habzó borok és az alacsony alkoholtartalmú, sőt az alkoholmentes és bió változatok voltak. 12 német kereskedő, köztük 4 Lidl sajátmárkás bor, 9 holland kereskedő, ebből 6 Albert Heijn bor és 5 olasz nedü is megkapta a rangos elismerést. 6 amerikai bor nevezés is díjat nyert, így összesítésben az Egyesült Államok harmadik lett.
-Gratulálok a győzteseknek és minden résztvevő kereskedőnek. A versenyre nevezett termékek magas minősége is bizonyítja, hogy a sajátmárka vezető szerepet játszik a kereskedelemben, a vásárlók igényeinek kielégítésében. A benevezett fenntartható és környezetbarát termékek nagy száma is mutatja, hogy a kereskedelem elkötelezett a bolygónk tisztább jövője iránt. – mondta Peggy Davies, a PLMA elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Kiemelt cél a hazai borágazat sikere és támogatása
A magyar borászat továbbra is a hazai agrárium egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >Nem csak a bor, a tető is lehet fehér: így küzd a felmelegedés ellen ez a borászat
Esztergom fölött bújik meg az a szlovákiai, zömében magyarok lakta kis…
Tovább olvasom >Őszi kirándulás és borkóstoló az Etyek-Budai borvidéken
Az őszi időszak tökéletes lehetőséget nyújt az aktív turizmus kedvelőinek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átfogó átalakításokkal próbálja újraéleszteni a Starbucksot Brian Niccol vezérigazgató
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol, átfogó reformokat tervez bevezetni…
Tovább olvasom >A tanulás fontosabb lett a karriernél
Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >