Kihirdették a sajátmárkás „Salute to Excellence” verseny győzteseit
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége 2014 óta rendezi meg, az amszterdami szakkiállításhoz kötődően a Private Label bevezetések nemzetközi viadalát. A PLMA idei sajátmárkás termékversenyén 18 ország 43 kereskedője nyert.
Az innováció és a minőség elismerését élelmiszer és non-food privátcimkés cikkek egyaránt megkaphatják.
Európa az innovációk központja
23 országból 70 kereskedő közel 550 tavaly bevezetett újdonságát zsűrizte panelekben az iparági szakértőkből, séfekből, korábbi kereskedelmi vezetőkből, egyetemi tekintélyekből, táplálkozástudósokból, csomagolási szakember ekből és újságírókból álló grémium.
A legtöbb, összesen 20 elismerést idén a német kereskedők kapták, 10 díj került Olaszországba és 9 Spanyolországba. A francia, svéd és ír nevezők egyenként 6 díjat nyertek. Dél-Afrikából idén érkeztek először nevezések és rögtön 4 győzelmet arattak.
A kereskedők szerinti rangsort a német Dirk Rossman drogérialánc vezeti, aki 6 díjat kapott. Rögtön utána, 5 győzelemmel a spanyol El Corte Inglés, 4 elismeréssel pedig holtversenyben a svéd Axfood és a dél-afrikai Woolworths áll. Az Aldi ír üzleteiben árult sajátmárkás termékeiért kapott díjat.
Természetesen fenntarthatóan
A győztes termékek a legfrissebb fogyasztói trendekre adtak kreatív választ. Legnépszerűbbek a bio- és természetes összetevőkből készült, a környezetbarát és felelős gazdálkodásból származó valamint a természet megőrzését célzó innovációk voltak. Az ínyenc vásárlókat a gasztronómiai élményekkel, különleges dizájnú csomagolással és vegán fogásokkal kényeztették a kereskedők. Szembetűnő volt az újrahasznosított anyagokból készült vagy újrahasznosítható csomagolás, a fenntarthatóság hangsúlyozása. Az egészség&szépség kategóriában a mikroplasztik mentesség már evidenciaként jelent meg.
Későnyári borszemle
Az idei verseny kiemelt szegmense a sajátmárkás későnyári borok voltak. Több, mint 160 bort nevezett be 9 országból 26 kereskedőlánc és közülük 7 ország 16 kereskedője kapott díjat a kiváló minőség és a legjobb érték alapján. Összesen 36 bort díjaztak 4 tematikus kategóriában: BBQ & Picnic vörös, BBQ & Picnic fehér, Habzó és Nyári különlegességek.
A legkedveltebbek a Provance-stílusú világos rozék, az édes habzó borok és az alacsony alkoholtartalmú, sőt az alkoholmentes és bió változatok voltak. 12 német kereskedő, köztük 4 Lidl sajátmárkás bor, 9 holland kereskedő, ebből 6 Albert Heijn bor és 5 olasz nedü is megkapta a rangos elismerést. 6 amerikai bor nevezés is díjat nyert, így összesítésben az Egyesült Államok harmadik lett.
-Gratulálok a győzteseknek és minden résztvevő kereskedőnek. A versenyre nevezett termékek magas minősége is bizonyítja, hogy a sajátmárka vezető szerepet játszik a kereskedelemben, a vásárlók igényeinek kielégítésében. A benevezett fenntartható és környezetbarát termékek nagy száma is mutatja, hogy a kereskedelem elkötelezett a bolygónk tisztább jövője iránt. – mondta Peggy Davies, a PLMA elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar siker a világ legjobb borászatainak rangsorában: a Szepsy Pince a 43. helyen
2024-ben is közzétették a World’s Best Vineyards rangsorát, amely az…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Hullámvölgyből kifelé
Idén az extrém meleg időjárásnak köszönhetően a megszokottnál jóval korábban kezdődött…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >