Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap alkalmából szervezett felső tagozatos általános iskolásoknak a diszkontlánc. Az online tudáspróbára több mint 1000 kitöltés érkezett országszerte. Az egyéni díjazáson felül a legjobban teljesítő osztály is elismerésben részesült. A Kónyi Deák Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 6. osztálya érdemelte ki a „Legkörnyezettudatosabb osztály” címet, ezáltal a diákok részt vehetnek a verseny szakmai együttműködő partnerének, a Felelős Gasztrohős Alapítványnak az interaktív, szemléletformáló programján.

A Lidl Magyarország saját működésében is az élelmiszer-pazarlás visszaszorítására törekszik
Felelős vállalatként a Lidl Magyarország számára kiemelten fontos az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása, egyúttal az ezzel kapcsolatos érzékenyítés is érintettjei körében. Elkötelezettségét mutatja, hogy az áruházlánc Élelmiszerhősök címmel tudatosságnövelő kampányt indított szeptember végén, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszer-pazarlás elkerülésének fontosságára. A kezdeményezés keretében az áruházlánc 12 kérdésből álló online tudáspróbára hívta a diákokat, mely az élelmiszer-felesleg megelőzésére, az élelmiszer-hulladék csökkentésére fókuszálva mérte fel a fiatalok tudását a témában. A legjobban teljesítő diákok nagykerekű rollert, távirányítós LED órát és powerbanket nyertek.
Lehel Zsuzsanna, a Felelős Gasztrohős Alapítvány ügyvezetője a verseny kapcsán kiemelte:
„Az élelmiszer-pazarlás napjaink egyik legnagyobb környezeti problémája: a Föld mezőgazdasági területeinek közel egyharmadán élelmiszerhulladékot „termelünk”, rengeteg vizet pazarolunk és üvegházhatású gázt bocsátunk ki az élelmiszerek kidobásával. Éppen ezért nagyon fontos, hogy már gyerekkorban megmutassuk: az élelmiszer érték. Örömmel álltunk a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök kezdeményezése mellé, és bízunk abban, hogy a kisiskolás Gasztrohősök és Élelmiszerhősök egy csapatot alkotva tudnak változtatni a világunkon és a fenntarthatóságot szem előtt tartva tudatosabb döntéseket hozni.”
A Lidl Magyarország saját működésében is az élelmiszer-pazarlás visszaszorítására törekszik. Optimális rendelési mennyiségek meghatározásával, fogyaszthatósági vagy minőségmegőrzési időt nyomon követő rendszer alkalmazásával, illetve árcsökkentett értékesítési megoldásokkal is igyekszik tenni azért, hogy minél kevesebb élelmiszer váljon hulladékká. Mentsük meg! zöldség-gyümölcs és pékáru egységcsomagjai is az élelmiszer-felesleg mérséklését szolgálják, ahogyan a Lidl élelmiszermentési programja is, mely által átlagosan, havi szinten, több tízezer rászorulót segít élelmiszeradománnyal a vállalat.
„Intézkedéseink mellett komoly szerepet szánunk az edukációnak is, évek óta szervezünk érzékenyítő kommunikációt az élelmiszer-pazarlás visszaszorítására fókuszálva. Korábban órarendtervező versenyt hirdettünk diákoknak a témában, idén online tudáspróbát indítottunk számukra. Minket is meglepett, hogy a téma komplexitása ellenére több mint 1000 kitöltés érkezett a bő 3 hét alatt az ország számos pontjáról. A nyerteseknek ezúton is szeretettel gratulálunk”
– nyilatkozta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
A kampány keretében a Lidl munkatársait és social média követőit is megszólította. Kollégái nyereményjátékkal egybekötött kvízjátékban vehettek részt, amihez közel 1000-en csatlakoztak is. Facebook és Intragram oldalain edukációs tartalmakkal segítette az áruházlánc követőtáborát. A tematikus posztok a tudatos hűtéssel és fagyasztással összefüggő ismeretekre fókuszáltak, mely által megelőzhető, csökkenthető az otthoni élelmiszer-pazarlás mértéke.
A versenyről bővebb információ a vállalat oldalán található.
Kapcsolódó cikkeink
Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Felelős Gasztrohős Alapítvány: komoly hulladékterhelés az ünnep
Európában évente több mint 100 000 tonna hulladék keletkezik Valentin-napkor,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >