Kiemelt partnerek leszünk a Plovdivi Nemzetközi Vásáron
Idén a válság ellenére a tavalyinál csaknem kétszer több, 60 magyar kiállító cég jelenik meg a Plovdivi Nemzetközi Vásáron. Magyarország a szeptember végén kezdődő kiállításon kiemelt partnerországi státust kapott.
A kiállítás iránti magyar érdeklődés jól tükrözi Bulgária és Magyarország gazdasági kapcsolatainak ugrásszerű fejlődését, az áruforgalom a két ország között az elmúlt négy évben 214 százalékkal nőtt.
Bulgáriában több mint 250 bolgár-magyar vegyes vállalat működik, a magyar működő tőke értéke eléri az 1,158 milliárd eurót, mellyel a 9. helyet foglaljuk el a külföldi befektetők sorában.
A legfontosabb magyar exportcikk a hús és húskészítmény, gabona és gabonakészítmény, kávé, tea, kakaó, fűszer, gyógyszer, gyógyszerészeti termék, illóolaj és rezonid, illatanyag, műanyag-alapanyag, parafa- és fatermék, papír, karton, egyéb fémtermék, speciális szakipari gép, általános rendeltetésű ipari gép, irodagép, és gépi adatfeldolgozó berendezés, híradás-technikai, hangrögzítő és -lejátszó készülék, villamos gép, közúti jármű.
Az importban jelentős tételt képvisel a gabona és gabonakészítmény, egyéb táplálkozásra alkalmas termék, fémtartalmú ércek és fémhulladék, vegyi áru és hasonló termék, papír, karton, vas és acél, színesfém, ruházati cikk és öltözék kiegészítő, villamos gép, készülék és műszer – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >