Kiemelt cél a hazai borágazat sikere és támogatása
A magyar borászat továbbra is a hazai agrárium egyik legfontosabb pillére, melyet a kormány célzott támogatásokkal segít, hogy erősítse versenyképességét és nemzetközi elismertségét – mondta Nagy István agrárminiszter szombaton, Somlójenőn, a Somlói Juhfark Ünnepen.

Az Agrárminisztérium a jelenlegi támogatási időszakban több mint 100 millió euró forrást biztosít
A tárcavezető a Somlói Juhfark Ünnep kapcsán hangsúlyozta, az ilyen események nemcsak a bor népszerűsítéséhez járulnak hozzá, hanem a turizmus, a gasztronómia és a kultúra összefonódását is erősítik.
Nagy István emlékeztetett, a cél az, hogy a magyar borászat technológiai fejlesztésekkel és innovatív megoldásokkal folyamatosan megújuljon, és így képes legyen alkalmazkodni a fogyasztói szokások változásaihoz is. Éppen ezért a magyar borászatok fejlődésének támogatása érdekében az Agrárminisztérium a jelenlegi támogatási időszakban több mint 100 millió euró forrást biztosít, melyet borászati beruházásokra, technológiai fejlesztésekre és innovációra fordítanak. Hozzátette, mindezek mellett a kormány a magyar bor nemzetközi és hazai népszerűsítésére is kiemelt figyelmet fordít. Ennek érdekében a promóciós tevékenységekre és a borvidékek bel- és külpiaci megjelenésének támogatására 6 millió euró áll rendelkezésre – fejtette ki a miniszter.
Kapcsolódó cikkeink
A kormány támogatja a magyar borászat megújulását és hagyományainak megőrzését
Régóta a mezőgazdaság zászlóshajójaként tekintünk a mindig megújulni képes borágazatra,…
Tovább olvasom >A kormány támogatja a magyar borászat megújulását és hagyományainak megőrzését
Régóta a mezőgazdaság zászlóshajójaként tekintünk a mindig megújulni képes borágazatra,…
Tovább olvasom >Vesztergombi Ferenc kapta idén a Magyar Bor Akadémia Életmű Díját
A szőlő és a bor nemcsak több százezer embernek ad…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >