Kiemelkedően promóciózták az öblítőt
Az öblítő különösen fontos termék: a Nielsen által mért 60 vegyiáru-kategória közül a hatodik legnagyobb forgalmat bonyolította le tavaly. Piacmérete megközelíti a 13 milliárd forintot. Ez 6 százalékkal bővült 2007-ben az előző évhez képest. Mennyiségben 35 millió liter feletti stagnálást regisztrált a Nielsen. A háztartási vegyi áruk és kozmetikumok között az öblítők különösen éles versenyét tükrözi, hogy ebben a kategóriában regisztráltuk a legtöbb, összesen 90 promóciós megjelenést. Ennyiszer akciózta az év folyamán a Henkel egyliteres Silan koncentrátumcsaládját egyliteres utántöltő flakonban.
Alig marad el tőle a Procter & Gamble egyliteres Lenor koncentrátumcsaládja, 87 hirdetéssel. Érdemes odafigyelni az öblítőnél arra, hogy egyre többet adnak el a koncentrátumokból. Mennyiségben 88, értékben 96 százalék jutott rájuk a forgalomból a múlt évben. Ennek következtében a nem hígítandó szegmens iránti kereslet csökken. A hígítandó piaci részesedése 1 százalék alatt marad, mind mennyiségben, mind értékben.
Az öblítő az olyan kevés kategória egyike, ahol a gyártói márkák erősödtek az utóbbi időben, a kereskedelmi márkák pedig gyengültek. Utóbbiakra 16 százalék jutott a mennyiségben mért eladásokból november–decemberben, szemben az egy évvel korábbi 18, vagy a két évvel előbbi 22 százalékkal.
A fogyasztói átlagárak csak mérsékelten növekedtek: egy liter öblítő legutóbb november–decemberben átlagosan 361 forintba került, egy évvel előtte pedig 354 forintba.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >