Kiemelkedően promóciózták az öblítőt
Az öblítő különösen fontos termék: a Nielsen által mért 60 vegyiáru-kategória közül a hatodik legnagyobb forgalmat bonyolította le tavaly. Piacmérete megközelíti a 13 milliárd forintot. Ez 6 százalékkal bővült 2007-ben az előző évhez képest. Mennyiségben 35 millió liter feletti stagnálást regisztrált a Nielsen. A háztartási vegyi áruk és kozmetikumok között az öblítők különösen éles versenyét tükrözi, hogy ebben a kategóriában regisztráltuk a legtöbb, összesen 90 promóciós megjelenést. Ennyiszer akciózta az év folyamán a Henkel egyliteres Silan koncentrátumcsaládját egyliteres utántöltő flakonban.
Alig marad el tőle a Procter & Gamble egyliteres Lenor koncentrátumcsaládja, 87 hirdetéssel. Érdemes odafigyelni az öblítőnél arra, hogy egyre többet adnak el a koncentrátumokból. Mennyiségben 88, értékben 96 százalék jutott rájuk a forgalomból a múlt évben. Ennek következtében a nem hígítandó szegmens iránti kereslet csökken. A hígítandó piaci részesedése 1 százalék alatt marad, mind mennyiségben, mind értékben.
Az öblítő az olyan kevés kategória egyike, ahol a gyártói márkák erősödtek az utóbbi időben, a kereskedelmi márkák pedig gyengültek. Utóbbiakra 16 százalék jutott a mennyiségben mért eladásokból november–decemberben, szemben az egy évvel korábbi 18, vagy a két évvel előbbi 22 százalékkal.
A fogyasztói átlagárak csak mérsékelten növekedtek: egy liter öblítő legutóbb november–decemberben átlagosan 361 forintba került, egy évvel előtte pedig 354 forintba.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >