Kiemelkednek: szájápolási cikkek és testápolók

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 11. 13. 08:07

Mind értékben, mind mennyiségben emelkedett a Nielsen által vizsgált hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalma idén, az első félév során, tavaly január–júniushoz viszonyítva. A csatornák közül a diszkont és a drogéria növelte jelentőségét, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe
szerint.

 Vill%c3%a1nyi%20%c3%81gnes.tif Szerző: Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője


Vill%c3%a1nyi%20%c3%81gnes.tif
Szerző: Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője

Mintegy 165 milliárd forint bevételt értek el az élelmiszerboltok és a gyógyszertárak háztartási vegyi áruból és kozmetikumból, idén az első félévben. Ez 6 százalékkal több, mint a tavalyi első hat hónap során. Mennyiség szempontjából plusz 2 százalékot regisztráltunk.

Kiemelkedik érték szempontjából a következő termékcsoportok növekedésének mértéke: szájápolás 9, babaápolás 8, testápolók, férfi kozmetikumok és tisztítószerek 7-7 százalékkal.

Mennyiség szempontjából a legnagyobb növekedést egyik első félévről a másikra a következők érték el: testápolók 5, férfi kozmetikumok 4, tisztítószerek 3 százalékkal.

A kereskedelmi márkák értékbeli részesedése 1 százalékponttal nőtt az első félévben – 18 százalékra.

Amíg élelmiszerből a diszkontok bevétele 12 százalékkal nőtt a legutóbbi hat hónap során, addig háztartási vegyi áruból és kozmetikumból 20 százalékkal, az előző hasonló periódushoz viszonyítva. Piaci részesedésük ezzel 11-ről 12 százalékra emelkedett a vegyi kategóriákból.

Ezzel egy időben drogériáknál a növekedés mértéke 8 százalék. A bolttípus piaci részesedése pedig 29-ről 30 százalékra bővült a vegyi áruk teljes kiskereskedelmi forgalmából.

A legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező hipermarketben a vegyi kategóriák eladása 2 százalékkal csökkent. Így részarányuk 32 százalék; 1 százalékponttal kisebb, mint múlt év január–június
között

Kapcsolódó cikkeink