Kiemelkednek: szájápolási cikkek és testápolók
Mind értékben, mind mennyiségben emelkedett a Nielsen által vizsgált hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalma idén, az első félév során, tavaly január–júniushoz viszonyítva. A csatornák közül a diszkont és a drogéria növelte jelentőségét, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe
szerint.
Kiemelkedik érték szempontjából a következő termékcsoportok növekedésének mértéke: szájápolás 9, babaápolás 8, testápolók, férfi kozmetikumok és tisztítószerek 7-7 százalékkal.
Mennyiség szempontjából a legnagyobb növekedést egyik első félévről a másikra a következők érték el: testápolók 5, férfi kozmetikumok 4, tisztítószerek 3 százalékkal.
A kereskedelmi márkák értékbeli részesedése 1 százalékponttal nőtt az első félévben – 18 százalékra.
Amíg élelmiszerből a diszkontok bevétele 12 százalékkal nőtt a legutóbbi hat hónap során, addig háztartási vegyi áruból és kozmetikumból 20 százalékkal, az előző hasonló periódushoz viszonyítva. Piaci részesedésük ezzel 11-ről 12 százalékra emelkedett a vegyi kategóriákból.
Ezzel egy időben drogériáknál a növekedés mértéke 8 százalék. A bolttípus piaci részesedése pedig 29-ről 30 százalékra bővült a vegyi áruk teljes kiskereskedelmi forgalmából.
A legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező hipermarketben a vegyi kategóriák eladása 2 százalékkal csökkent. Így részarányuk 32 százalék; 1 százalékponttal kisebb, mint múlt év január–június
között
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >