A magasabb minőségű termékek iránti igény drágította a zöldségeket
Fórián Zoltán, az Erste Agrár Kompetencia Központ vezető agrárszakértője a Világgazgaságnak beszélt arról, hogy miért drágult idén a zöldségek ára – olvasható az origo-n.
A magasabb minőségű termékek iránti kereslet felfutása okozza a tavalyinál magasabb zöldségárakat, nem a terméshiány – olvasható a Világgazdaság pénteki számában.
A lapnak Fórián Zoltán, az Erste Agrár Kompetencia Központ vezető agrárszakértője elmondta: a friss zöldségek júliusi fogyasztói árai átlagosan 31,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, míg a felvásárlási áruk 16,7 százalékkal nőtt.
Hozzátette, hogy sem a tavalyi, sem az idei várható termés nem tér el lényegesen az átlagtól, vagyis a kínálati oldal nem okoz ilyen ingadozást,
a jelentős különbséget leginkább a kereskedelmi üzletpolitikák okozzák.
Az élelmiszer-kereslet növekedésében és szerkezetének változásában a fizetőképesség tartós emelkedése érezhető. Mivel a megnövekedett vásárlóerő együtt jár a minőség és a hozzáadott érték iránti igénnyel, szélesedik a kereskedők mozgástere is árak alakításában.
Fokozottan igaz ez az olyan termékköröknél, amelyek az egészséges életmódot támogatják, ilyenek a zöldségek is – fejtette ki Fórián Zoltán.
A szakértő szerint ez a magasabb ár relatív, mert a termelők költségei nőnek: meg kell felelniük a szabályoknak, a felvásárlók igényeinek, fejleszteni, beruházni, később robotizálni kell ahhoz, hogy a munkaerő drágulását ki tudják termelni. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Törökországban lassult a kiskereskedelmi eladásnövekedés májusban éves szinten
Törökországban 5,8 százalék, 2022 júliusa óta a legkisebb ütemű volt…
Tovább olvasom >Tizenkét hónapja csökkennek az élelmiszerárak Kínában
Júniusban a vártnál nagyobb mértékben mérséklődött az éves infláció Kínában:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >