Kiderült, a Coca-Cola vagy a Pepsi teljesít-e jobban
A Coca-Cola és a Pepsi hosszú ideje folyó rivalizációja folytatódik, és mindkét vállalat meglepően eredményes harmadik negyedévet tudhat maga mögött, túlteljesítve ezzel a piaci várakozásokat. Annak ellenére, hogy mindkét vállalat részvényei megzuhantak kissé idén, a Coca-Cola és a Pepsi is pozitív eredményeket ért el.
A Coca-Cola jelenleg 242 milliárd dolláros piaci kapitalizációval rendelkezik, ami mintegy 20 milliárd dollárral meghaladja a Pepsiét – állítja a CNBC.
Mindkét vállalat felülmúlta a Wall Street elemzőinek harmadik negyedéves eredményekre vonatkozó becsléseit, és javította egész éves előrejelzéseit. Azonban érdemes megjegyezni, hogy csak a Coca-Cola tudott volumennövekedésről beszámolni.
Az ár- és árfolyamhatásokat kiszűrő mérőszám az utóbbi időben egyre fontosabbá vált a befektetők körében, mivel az élelmiszer- és italgyártó vállalatok igyekeznek elkerülni az áremeléseket.
A Coca-Cola harmadik negyedévi teljes forgalma 2 százalékkal növekedett, míg a Pepsi stagnáló italforgalmat és 1,5 százalékos csökkenést jelentett be.
Az Észak-Amerika piacot tekintve még markánsabb különbségek mutatkoznak a két vállalat között. A Coca-Cola stagnáló italvolumenről számolt be, míg a Pepsi észak-amerikai italüzletágában 6 százalékos volumencsökkenést regisztrált.
A Coca-Cola emelte az egész évre vonatkozó felső és alsó eredménykilátásait, míg a Pepsi csak az egész évre vonatkozó előrejelzését emelte meg. A verseny tehát továbbra is éles marad a két italóriás között.
Kapcsolódó cikkeink
“A világnak több Mikulásra van szüksége” szlogennel nyitja meg itthon is a karácsonyi időszakot a Coca-Cola
A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy ünnep, hanem…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Új italipari szövetség gyorsítaná fel a megújulóenergia-használatot az értékláncban
A Diageo és a Coca-Cola vezetésével több nagy italipari vállalat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >