Kibővítették a közösségi marketing alapba fizetők körét
Kibővítették a közösségi marketing alapba fizetők körét a tej termékpályán; a továbbiakban így fizetniük kell az ágazati marketing hozzájárulást azoknak a feldolgozóknak, valamint kis- és nagykereskedőknek is, akik eddig nem voltak tagjai a szakmaközi szervezetnek.
Erről Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója beszélt az MTI-nek. Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter ugyanis jogosnak ítélte meg a szakmaközi szervezet azon kérését, hogy az ágazati közösségi marketing alaphoz ne csak a szakmaközi szervezet tagjai, hanem az ágazatnak a szakmai szervezeten kívül tevékenykedő feldolgozó és kereskedő szereplői is járuljanak hozzá anyagilag. Az erről szóló miniszteri rendelet a napokban jelent meg a Magyar Közlönyben.
Az ügyvezető igazgató úgy vélte: a közösségi marketing alapot várhatóan meg lehet majd háromszorozni az idén. Így a tavalyi 40 millió helyett több, mint 100 millió forint folyhat be az idén a tejágazat közösségi marketinget finanszírozó alapjába.
Hozzátette: azoknak a feldolgozóknak, kiskereskedőknek, valamint az ágazatban tevékenykedő nagykereskedőknek kell fizetniük árbevételük fél ezrelékét évente, akik nem tagjai az ágazati szakmaközi szervezetnek. Az a befizető, akinek a tej- és tejtermék forgalmazásából származó, tárgyévet megelőző naptári évben keletkezett nettó árbevétele az 50 millió forintot nem haladja meg, mentesül a piacszervezési hozzájárulás befizetési kötelezettség alól.
Megjegyezte: az ágazatban tevékenykedő nagykereskedők száma a Tej Terméktanács előtt nem ismert, mivel sokan foglalkoznak tejbehozatallal Magyarországon. Őket a Tej Terméktanács fokozottan figyeli majd, mivel egy kamionnyi tej értéke általában 30 millió forint körül mozog. A szakmaközi szervezet pedig szeretné, ha az ágazati gazdaság egyre jobban fehéredne – mondta Harcz Zoltán. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >