Kibővítették a közösségi marketing alapba fizetők körét
Kibővítették a közösségi marketing alapba fizetők körét a tej termékpályán; a továbbiakban így fizetniük kell az ágazati marketing hozzájárulást azoknak a feldolgozóknak, valamint kis- és nagykereskedőknek is, akik eddig nem voltak tagjai a szakmaközi szervezetnek.
Erről Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója beszélt az MTI-nek. Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter ugyanis jogosnak ítélte meg a szakmaközi szervezet azon kérését, hogy az ágazati közösségi marketing alaphoz ne csak a szakmaközi szervezet tagjai, hanem az ágazatnak a szakmai szervezeten kívül tevékenykedő feldolgozó és kereskedő szereplői is járuljanak hozzá anyagilag. Az erről szóló miniszteri rendelet a napokban jelent meg a Magyar Közlönyben.
Az ügyvezető igazgató úgy vélte: a közösségi marketing alapot várhatóan meg lehet majd háromszorozni az idén. Így a tavalyi 40 millió helyett több, mint 100 millió forint folyhat be az idén a tejágazat közösségi marketinget finanszírozó alapjába.
Hozzátette: azoknak a feldolgozóknak, kiskereskedőknek, valamint az ágazatban tevékenykedő nagykereskedőknek kell fizetniük árbevételük fél ezrelékét évente, akik nem tagjai az ágazati szakmaközi szervezetnek. Az a befizető, akinek a tej- és tejtermék forgalmazásából származó, tárgyévet megelőző naptári évben keletkezett nettó árbevétele az 50 millió forintot nem haladja meg, mentesül a piacszervezési hozzájárulás befizetési kötelezettség alól.
Megjegyezte: az ágazatban tevékenykedő nagykereskedők száma a Tej Terméktanács előtt nem ismert, mivel sokan foglalkoznak tejbehozatallal Magyarországon. Őket a Tej Terméktanács fokozottan figyeli majd, mivel egy kamionnyi tej értéke általában 30 millió forint körül mozog. A szakmaközi szervezet pedig szeretné, ha az ágazati gazdaság egyre jobban fehéredne – mondta Harcz Zoltán. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: el kell nyernünk a fogyasztók bizalmát
Az agrárágazatot érintő fejlesztések mellett el kell nyernünk a fogyasztók…
Tovább olvasom >Elképesztő drágulás a tejtermékek piacán – egyre többen fordulhatnak az import felé
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint a tejtermékek az élelmiszer-infláció…
Tovább olvasom >Újabb árcsökkentés a Lidlnél: 30-féle tej és tejtermék lesz olcsób
Újabb segítséget kapnak a magyar emberek a mindennapi bevásárláshoz: a Lidl az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A szolgáltatások drágulása hajtja az inflációt – nem az élelmiszerek
Bár a közbeszédben és a kormányzati intézkedések fókuszában továbbra is…
Tovább olvasom >MLBKT: márciusban további fellendülést jelez a BMI
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított márciusi értéke 51,2 – közölte…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: szükség van az árrésstopra
A keddi adatok is bizonyítják, hogy szükség van az árrésstopra…
Tovább olvasom >