Magazin: Kiállítási csúcs lesz 2012 márciusában
A 2012-es esztendő is rengeteg kiállítással és vásárral várja a szakmát. Ezek közül jó néhány gyakorlatilag egy időpontban van (március utolsó hétvégéje ilyen szempontból a legzsúfoltabb). Melyiket válasszam?!
Ennek eldöntésében talán segít az alábbi rövid összefoglaló a legfontosabb vásárok, kiállítások kiemelésével. A lap közepén elhelyezett naptárban pedig a teljes 2012-es kínálatból lehet szemezgetni.
Grüne Woche
január 20–29.
Berlin
A kiállítás az agrárvilág legjelentősebb eseménye, a kiállítás középpontjában az élelmiszer, a mezőgazdaság és a kertészet áll. Az élelmiszer-ipari, mezőgazdasági és kertészeti nemzetközi kiállítás 1926 óta évente kerül megrendezésre. A kiállítók a világ minden tájáról érkeznek, a kiállítás termékei között megtalálhatók a friss zöldségfélék, a halak, a húsok és a szárított termékek, valamint a borok, a sörök, az alkoholos italok és természetesen a bioélelmiszerek hosszú sora. Európa legjelentősebb fogyasztói vásárán legutóbb, 2011-ben 57 ország több mint 1600 kiállítója mutatkozott be mintegy 115 ezer négyzetméter bruttó területen. A 10 napos rendezvényen 415 ezer látogatót regisztráltak.
ISM
január 29–február 1.
Köln
Az ISM (International Sweet and Biscuits Fair) a legnagyobb és legfontosabb édesség- és kekszvásár a világon. A rendezvény célja, hogy a nemzetközi piac szereplői megvitassák a trendeket, felfedezhessék az újdonságokat. Az egész globális piac tükrözi az ISM által bemutatott termékskálát, amely szélesebb, mint bármely más hasonló vásáron. Valamennyi érintett célcsoport találkozhat itt, ebben a világcukrászdában. Kicsi, közepes méretű és a piacvezető szolgáltatók egyaránt megtalálják a holnap ügyfelei számára az innovatív ötleteket, alkotásokat és koncepciókat. Ez biztosítja a nyereséges jövőt szállítóknak és vevőknek egyaránt.
FOODAPEST
február 5–8.
Budapest
A Foodapest a közép-európai régió és a balkán vezető élelmiszer-ipari kiállítása, amelyet 20 éve rendez a Hungexpo. A Foodapest indulása óta a nemzetközi vásárnaptár kihagyhatatlan eseménye.
A 2012 elején ismét megrendezésre kerülő Foodapest nemzetközi élelmiszer-, ital-, élelmiszer-gépipari és vendéglátó-ipari szakkiállítás újdonsága a kereskedelemtechnikai és gasztronómiai trendek, valamint a szállodaipari termékek megjelenése. A hagyományos élelmiszer-ipari termékeken kívül külön hangsúlyt kapnak a hungaricumok, a bio és funkcionális élelmiszerek, az innovatív termékek, valamint a non-food tematika is.
A 2012 februárjában megrendezendő kiállításon immár második alkalommal szerepel együtt a Foodapest és az UKBA Nemzetközi Cukrászati, Sütőipari és Gasztronómiai Szakkiállítás. Az UKBA meglepetése, hogy a kiállítás ideje alatt először rendezik hazánkban a Cukrász Világbajnokság közép-európai regionális selejtezőjét. Ezenkívül sor kerül a Nemzet Kenyere és a Nemzet Tortája versenyekre, valamint fagylaltok és természetes ízesítőanyagok bemutatójára.
Fruit Logistica
február 8–10.
Berlin
A friss gyümölcs- és zöldségtermékek legnagyobb nemzetközi vására. Látogatói megismerhetik azokat a technikai lehetőségeket, amelyek friss és gyorsan romló gyümölcsök és zöldségek frissen tartásához szükségesek. A kiállított termékek között megtalálhatók a friss és szárított gyümölcsök és zöldségek, fűszerek, biológiai termékek. Ezenkívül bemutatják a különféle raktározási és szállítási módszereket, valamint az ezek működtetéséhez szükséges számítógépes szoftvereket.
A tavalyi év statisztikái alapján 84 országból 2452 kiállító mutathatta be termékeit, a szakmai látogatók száma pedig meghaladta az 56 ezret. A 2012-ben immár 20. alkalommal megrendezésre kerülő rendezvény partnerországa Törökország lesz.
BioFach
február 15–18.
Nürnberg
Az 1990 óta megrendezésre kerülő BioFach Nemzetközi Bioélelmiszer és Bioáru Szakkiállításon a biotermékek teljes spektruma bemutatásra kerül, az élelmiszerektől kezdve a kozmetikumokon, textíliákon, háztartási és tisztítószereken át a bútorokig és játékokig. A vásár részvételi szabályzata értelmében valamennyi kiállított élelmiszerterméknek ökológiai termelésből vagy ökológiai állattenyésztésből (834/2007/EK és 889/2008/EK) kell származnia.
Az Agrármarketing Centrum – a korábbi évekhez hasonlóan – 2012-ben is lehetőséget biztosít a magyar biotermelő cégek számára a BioFach magyar nemzeti standján való megjelenésre. A legutóbbi rendezvényen 2544 kiállító fogadta a 44 592
látogató érdeklődését.
SALIMA
február 28–március 2.
Brno
A BVV brnói vásárszervező cég, a SALIMA nemzetközi élelmiszer-ipari kiállítás házigazdája, összehozza az élelmiszer-termelők és az élelmiszer-technológia területeit, lehetőséget teremtve ezzel az átfogó piaci kép kialakításához, és az információk célzott áramlásához. A rendezvényen négy vásár fut párhuzamosan, és mutatja meg a világnak a legjobb közép-európai élelmiszer- és élelmiszer-technológiai ágazatokat. A SALIMA mellett az MBK Nemzetközi Malomipari, Sütőipari és Cukrászati Vásár, továbbá az INTECO, az Üzletberendezések, Szálloda- és Vendéglátó-ipari Berendezések Nemzetközi Vására, valamint a VINEX Nemzetközi Borvásár kap helyet.
A 2010-es statisztika szerint 29 867 látogatója volt a rendezvénynek, és a 7074 négyzetméteres kiállítási területen 307 kiállító mutatta be termékeit, szolgáltatásait.
ANUGA FoodTech
március 27–30.
Köln
Tavasszal a kölni ANUGA FoodTech kiállításon az élelmiszeripar technológiai területe után érdeklődők juthatnak a legfrissebb információkhoz. A rendezvényen bemutatkoznak a különböző gyártási technológiák, a csomagolástechnika, az automatizálás, az élelmiszer-biztonsági és minőségirányítási rendszerek, a környezetvédelmi tervezés, a biotechnológia és az idevonatkozó informatikai rendszerek, szolgáltatások. Eddig már több mint 600 vállalat jelentkezett kiállítónak, köztük 100 új regisztráló.
ALIMENTARIA
március 26–29.
Barcelona
Az Alimentaria az egyik legfontosabb élelmiszer- és italkiállítás a világon. Ezt támasztják alá a 2010-es rendezvény adatai is, miszerint 75 ország 3936 kiállítója fogadta az érdeklődőket, akik száma meghaladta a 140 ezer főt!
Az Alimentaria a legalkalmasabb színhely arra, hogy a cégek termékeiket bemutassák, s bekerüljenek a nemzetközi köztudatba. A kiállítók egyharmada külföldi, ez is azt hangsúlyozza, hogy a külföldi vállalatoknak is fontos a részvétel. A kiállítással párhuzamosan több rangos konferenciát is szerveznek, amelyre kiemelt figyelmet fordítanak.
A kiállítás 14 témában várja az érdeklődőket. Cong-elexpo: fagyasztott termékek; Expobebidas: italok; Expo-conser: félkész termékek; Intercarn: húsipari termékek; Interlact: tejipari termékek; Olivaria: olívaolaj; Interpesca: haltermékek; Intervin: borok; Multiproducto: általános élelmiszerek; Mundidulce: édességek; Restaurama: vendéglátó-ipari egységek; Autonomous Communities Pavilion: régiók bemutatkozása; International Pavilion: nemzeti standok; Premium: kiemelt termékek.
Ethnic
Foods Europe
március 27–29.
Brüsszel
A következő év egyik érdekessége az Ethnic Foods Europe vásár lesz, amelyet másodjára rendeznek meg a 2011-es sikereken felbuzdulva. A háromnapos rendezvényt több ezer szakmai látogató tekintette meg, és a visszajelzések alapján egyértelműen rangos kiállítássá fejlődött. A témák közül érdemes kiemelni az arab, a mexikói, az észak-afrikai, az afro-karibi és az indiai ételekkel foglalkozó szekciót, valamint az Élelmezési Világprogramot.
POPAI Marketing And Retail Show
március 27–29.
Párizs
És még mindig nincs vége a március utolsó hetére eső rendezvényeknek! A POPAI által kétévente megrendezésre kerülő Marketing And Retail Show-n ismét meghirdetik a POPAI Awards párizsi versenyét, amelyen díjazzák az év legjobb alkotásait a POP-reklám, a digitális média és a boltberendezés területén. A versenyen – a tapolcai konferenciánk keretében megrendezett hazai selejtező eredményeképpen – hazánk legjobb displayei is képviseltetik magukat.
A rendezvényen és a versenyen való részvétel lehetővé teszi a cégeknek, hogy fizikailag is megmutassák kreativitásukat, innovációjukat, be tudják mutatni know-how-jukat és cégüket a piaci döntéshozóknak. A látogatók 3 nap alatt megismerhetik az egész POP-ágazatot, a kiállítók pedig nemzetközi hírnévre is szert tehetnek, ami nem elhanyagolható szempont!
CIE
március 29–31.
Jiangsu
A számtalan, Ázsiában megrendezésre kerülő vásár közül a China International Import Expo (CIE) 2012-t érdemes kiemelni, mint az első számú kínai, országos szintű importexpót. A CIE 2012 tökéletes lehetőséget nyújt a piac feltárására, és a bevezetett új termékek és technológiák megismerésére. Különösen a műszaki berendezések, az információs technológia, a környezetbarát ipar és a fogyasztói márka területén nyílik itt lehetőség a legújabb ipari információk megszerzésére és az új kereskedelmi kapcsolatok kialakítására. A kapcsolatteremtés elősegítésére különböző programokat – beleértve a csúcsfórumokat, szemináriumokat – és pre-partnerkeresőt szerveznek a rendezvény házigazdái.
PLMA „World of Private Label”
május 22–23.
Amszterdam
A PLMA kiskereskedőknek és gyártóknak évente megrendezett, saját márkás termékeket és programokat bemutató esemény. A rendezvény több mint 3600 kiállítói standján, külön food és non-food csarnokban 70 ország gyártói mutatják be termékeiket és koncepcióikat. Az amszterdami kiállításon több előadás és szeminárium is segíti az információáramlást és a tudásbázis gyarapítását ezen a speciális területen.
InterCool, InterMeat, InterMopro
szeptember
23–26.
Düsseldorf
Az InterCool, InterMeat és InterMopro elsősorban a kiskereskedelem beszerzőit várja; Németország mellett a Benelux államokból és újabban Ausztriából. Az áru friss volta, minősége, származási helye és a hozzá kapcsolódó szolgáltatás újra fontos a fogyasztók számára. Mindez érdekes alapot jelent a következő három, együtt tartandó vásár koncepciójához.
Mindhárom kategóriában lesz egy speciális kiállítási terület, ahol a márkagyártók külön bemutatkozhatnak (Marken Villages – Márkák Faluja). Ezzel a vásár szervezői a látogatók figyelmét külön felhívják a márkák értékére. A rendezvényre látogatók koncentrált áttekintést kapnak egész Európából az innovációkról és a gyártók kínálatának mélyüléséről.
SIAL
október 21–25.
Párizs
A világ első számú élelmiszer-kiállítása 2012. október 21. és 25. között kerül megrendezésre Párizsban. 2010-ben több mint 100 országból 5838 kiállító érkezett, és fogadta a 136 ezer érdeklődőt a vásár területén. 2012-ben is világszerte több országban megrendezik a SIAL-t. Így Kanadában, Kínában és Brazíliában is otthont adnak a rendezvénynek.
Pusztai Enikő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >