Ki költ és mennyit?
A MarketingDaily olvasói kérdések alapján arra kereste a választ, hogy mit is csinálnak a fogyasztók, amikor vásárolni mennek? Mik a vezető trendek a szakemberek szerint? Néhány példa a megállapítások közül:
Az ingatag Y generáció tagjai (1982–95 között születettek) inkább a csatornákban bíznak, nem a márkákban. Pont ezzel mennek a marketingesek agyára. Viszont kevésbé érintette őket a válság, csak 25 százalékuk változtatott vásárlási szokásain, míg a többieknél ez a szám 36-37 százalék.
A vásárláshelyi marketing még a sztárolt digitális és közösségi médiánál is gyorsabban növekszik, ezért az amerikai FMCG-vállalatok 83 százaléka várhatóan az instore területre csoportosít nagyobb kereteket. Nagy márkákat még nagyobbakká tehet a Facebook, nemcsak figyelemfelhívással, de új termék bevezetésének támogatásával vagy speciális promóciókon keresztül is generálhat valós forgalomnövekedést. A demográfiai adatok rávilágítanak, hogy az átlag családanya korosodik (35+) és környezettudatosodik, arányában pedig növekszik, így jelentősége vetekszik az Y generációéval. A fogyasztók imádnak spórolni. 81 százalékuk nyilatkozta, hogy számára örömforrás, élvezet a kevesebb költés ténye.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >