Ki költ és mennyit?
A MarketingDaily olvasói kérdések alapján arra kereste a választ, hogy mit is csinálnak a fogyasztók, amikor vásárolni mennek? Mik a vezető trendek a szakemberek szerint? Néhány példa a megállapítások közül:
Az ingatag Y generáció tagjai (1982–95 között születettek) inkább a csatornákban bíznak, nem a márkákban. Pont ezzel mennek a marketingesek agyára. Viszont kevésbé érintette őket a válság, csak 25 százalékuk változtatott vásárlási szokásain, míg a többieknél ez a szám 36-37 százalék.
A vásárláshelyi marketing még a sztárolt digitális és közösségi médiánál is gyorsabban növekszik, ezért az amerikai FMCG-vállalatok 83 százaléka várhatóan az instore területre csoportosít nagyobb kereteket. Nagy márkákat még nagyobbakká tehet a Facebook, nemcsak figyelemfelhívással, de új termék bevezetésének támogatásával vagy speciális promóciókon keresztül is generálhat valós forgalomnövekedést. A demográfiai adatok rávilágítanak, hogy az átlag családanya korosodik (35+) és környezettudatosodik, arányában pedig növekszik, így jelentősége vetekszik az Y generációéval. A fogyasztók imádnak spórolni. 81 százalékuk nyilatkozta, hogy számára örömforrás, élvezet a kevesebb költés ténye.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >Magyar sertéshús-külkereskedelem: drámai visszaesés az első öt hónapban
Miközben a világ meghatározó sertéshúspiacain – így az Egyesült Államokban,…
Tovább olvasom >