Ki költ és mennyit?

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 02. 25. 10:27

A MarketingDaily olvasói kérdések alapján arra kereste a választ, hogy mit is csinálnak a fogyasztók, amikor vásárolni mennek? Mik a vezető trendek a szakemberek szerint? Néhány példa a megállapítások közül:

Az ingatag Y generáció tagjai (1982–95 között születettek) inkább a csatornákban bíznak, nem a márkákban. Pont ezzel mennek a marketingesek agyára. Viszont kevésbé érintette őket a válság, csak 25 százalékuk változtatott vásárlási szokásain, míg a többieknél ez a szám 36-37 százalék.

A vásárláshelyi marketing még a sztárolt digitális és közösségi médiánál is gyorsabban növekszik, ezért az amerikai FMCG-vállalatok 83 százaléka várhatóan az instore területre csoportosít nagyobb kereteket. Nagy márkákat még nagyobbakká tehet a Facebook, nemcsak figyelemfelhívással, de új termék bevezetésének támogatásával vagy speciális promóciókon keresztül is generálhat valós forgalomnövekedést. A demográfiai adatok rávilágítanak, hogy az átlag családanya korosodik (35+) és környezettudatosodik, arányában pedig növekszik, így jelentősége vetekszik az Y generációéval. A fogyasztók imádnak spórolni. 81 százalékuk nyilatkozta, hogy számára örömforrás, élvezet a kevesebb költés ténye.

Kapcsolódó cikkeink