K&H:készségek, melyek nélkül ma már nem boldogulhat a munkavállaló

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 10. 03. 10:37
🎧 Hallgasd a cikket:

A fizetés már nem minden. A magyarok fele inkább nemet mond egy állásra, ha ott nem tanulhat új dolgokat – derül ki a Randstad Workmonitor 2025-ös kutatásából. Ma a munkavállalók legalább olyan fontosnak tartják a fejlődést, az új kihívásokat és az emberi készségek fejlesztését, mint a stabil megélhetést. A munkaerőpiac gyors változásai miatt ma már elengedhetetlen, hogy mindenki jövőtálló tudást szerezzen, amellyel hosszú távon is sikeres maradhat.

A digitális világ rohamosan változik, és a technológia átveszi a rutinfeladatokat. Emiatt felértékelődnek azok a készségek, amelyek a jövőben minden munkavállaló számára nélkülözhetetlenek lesznek. Ezek a készségek ma már éppolyan fontosak, mint a szakmai tudás, hiszen hosszútávon ezek határozzák meg, ki tud sikeres maradni a munkaerőpiacon.

Alkalmazkodóképesség

A folyamatosan változó világban a rugalmasság kulcsfontosságú. Azok a munkavállalók, akik könnyen alkalmazkodnak az új helyzetekhez, gyorsabban találják meg a helyüket, legyen szó új technológiákról, munkakörökről vagy akár vezetőváltásról.

Tanulási hajlandóság

A folyamatos fejlődés ma már alapelvárás. Azok, akik nyitottak az új ismeretekre, könnyebben lépést tartanak a változásokkal, és értékesebbé válnak a munkaerőpiacon. A cégek is azokat keresik, akik szívesen tanulnak és fejlődnek.

Problémamegoldó képesség

A gépek egyre több rutinfeladatot átvesznek, de a váratlan helyzetek megoldása továbbra is az emberek feladata marad. A jó problémamegoldó nem esik pánikba, hanem képes gyorsan és hatékonyan megtalálni a legjobb megoldást – legyen szó technikai hibáról vagy egy nehéz ügyfélről.

Mesterséges intelligencia használata

Az AI már a mindennapok része, és az Európai Unió is előírja, hogy minden szervezetnek biztosítania kell a mesterséges intelligenciához való hozzáférést és a szükséges jártasságot. A K&H-nál például ennek megfelelően AI-képzési koncepciót dolgoztak ki, amely egységesíti a tudásszintet, csökkenti a bizonytalanságokat, fejleszti a soft skilleket az etikus használathoz, és támogatja a banknál már több mint egy éve bevezetett Microsoft Copilotot. A program gyakorlati alapokra épül, amely folyamatosan bővülő formában támogatja az AI-kultúra kialakulását ideértve például a tudatos promtolást, hisz a jól megfogalmazott kérdések és utasítások adják az alapját annak, hogy az AI valóban hasznos, pontos és hatékony támogatást nyújtson a mindennapi munkában– az ehhez kapcsolódó képzések pedig belső, könnyen érthető néven már „AI jogsiként” futnak. Az „AI jogsi” online képzési platformot nemrégiben hívták életre, mely a mesterséges intelligencia alapvető tudnivalóiról nyújt tájékoztatást, valamint biztonságos mindennapi használatához ad felkészítést és praktikus ismereteket minden munkatárs számára.

„A jövőben azok lesznek a legsikeresebbek, akik szakmai tudásuk mellett emberileg is hitelesek, empatikusak és rugalmasak – mi ehhez adunk inspiráló környezetet és folyamatos fejlődési lehetőséget. Ezt célzó programjaink között szerepel, például a Tudásmorzsák, amely rövid, a mindennapokban is hasznos e-learning anyagokkal segíti például a stresszkezelést, az érzelmi intelligencia és a vezetői készségek fejlesztését. A programjaink célja, nemcsak az egyéni fejlődés, hanem a szervezeti kultúra erősítése is. Az ügyfélélményt központba helyező képzések és csapatfejlesztő programok hozzájárulnak ahhoz, hogy a munkatársak gyorsabban alkalmazkodjanak, gördülékenyebben működjenek együtt, és valóban az ügyfelek szemszögéből gondolkodjanak”

– mondta Medvey Leila, a K&H HR vezetője.

Kapcsolódó cikkeink