K&H: terjed az online hitel
A digitális megoldások a hitelezésben is egyre népszerűbbé válnak, a K&H Csoportnál a folyósított személyi kölcsönök már több mint 50 százalékát online igénylik, a hitelek átlagos összege pedig 1,8 millió forintra nőtt 2022 első negyedévében, ami körülbelül 15 százalékkal haladja meg a két évvel ezelőttinek – közölte a bank az MTI-vel szerdán.

K&H Csoport: a személyi kölcsönök több mint felét online igénylik
A hitelcélok között leggyakrabban a lakásvásárlás, felújítás, autóvásárlás vagy hitelkiváltás szerepel.
A K&H szerint a digitalizáció a bonyolultabb hiteltermékek irányába indul tovább, a jelzáloghitelezésben például bizonyos folyamatok már elérhetőek online.
A teljesen online hitelezésnek az összetettebb termékek esetében azonban további gátjai is vannak: a jogi környezet még nem teszi lehetővé, illetve a nagyobb döntést jelentő hiteleknél az ügyfelek többsége még igényli a személyes tanácsadást. Így várhatóan 2-5 éven belül még nem fog eltűnni az emberi tényező a folyamatból – írták.
A közlemény hivatkozik a jegybank tanulmányára, amely szerint 2020-ban a pandémia, a lezárások miatt megemelkedett a teljesen online módon nyújtott személyi hitelek aránya az új hitelezésben: az addigi 15 százalékról 20-25 százalékra nőtt. 2021 szeptemberében pedig már havonta 4 ezer darabot meghaladó személyi hitelszerződést mintegy 7 milliárd forint értékben teljesen online értékesítenek a bankok.
A K&H Bank kiemelkedő, 75,0 milliárd forint adózás utáni nyereséget ért el 2021-ben, 78 százalékkal többet az egy évvel korábbinál – közölte korábban Guy Libot, a csoport vezérigazgatója. A banknál a teljes hitelállomány 13 százalékkal, 2156 milliárd forintra emelkedett, az új lakossági hitelkihelyezések volumene 297 milliárd forint (+27 százalék) volt tavaly. A lakossági állomány 19 százalékkal nőtt. A jelzáloghiteleknél 33 százalékkal nőtt az új kihelyezés, a személyi kölcsönöknél 26 százalékos volt az éves növekedés tavaly.
A lakossági ügyfeleik száma elérte a 752 ezret, ebből a rendszeres bérátutaló ügyfeleké a félmilliót 2021-ben, és több mint 60 ezer új ügyfél választotta a bankot. A K&H Bank mérlegfőösszege 2021-ben 5226 milliárd forintra nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A K&H Bank nyerte el a Euromoney Awards for Excellence 2025 „Best Digital Bank” díját Magyarországon
A K&H Csoport a Euromoney ezen díját immár két egymást…
Tovább olvasom >A fiataloknak is érdemes hosszú távra vagy a váratlan kockázatokra szóló biztosítást kötniük
Az élet nagy mérföldkövei, mint az érettségi vagy a karrier…
Tovább olvasom >Magyarország bízik az AI-ban
Miközben a mesterséges intelligencia (AI) világszerte egyre nagyobb hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >Nyári feltöltődéshez tudatos döntések kellenek
A nyári vakáció a feltöltődésről szól – legalábbis így lenne…
Tovább olvasom >NMHH: a gyermekes háztartásokban népszerűbbek a streaming szolgáltatások
Lényegesen többet költenek a gyermekes családok hírközlési szolgáltatásokra, mint más…
Tovább olvasom >