K&H: a növekedési ütem fennmaradásában bíznak a nagyvállalatok
A magyarországi nagyvállalatok 75 százaléka rövid és középtávon egyaránt a mostani, kedvező növekedési ütem szinten maradását várja a gazdaság teljesítményében, saját helyzetüket tekintve ugyanakkor az eddiginél valamelyest alacsonyabb pénzügyi eredményekkel és beruházási aktivitással terveznek a következő egy évben – közölte a bank hétfőn az MTI-vel.
Megjegyezték, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb, márciusi inflációs jelentése alapján idén 3,6 százalékos gazdasági növekedés várható.
A K&H nagyvállalati növekedési index felmérése alapján – amelyhez 350, évi 2 milliárd forintot meghaladó árbevételű céget kérdeztek meg – szinte eltűntek az egy és a három éves időtávon belül gazdasági visszaesésre számító cégek. Az előző negyedévi felméréshez képest valamelyest csökkent a magasabb növekedést feltételezők aránya, ezzel párhuzamosan viszont nőtt a jelenlegi növekedési ütem fennmaradásában bízó nagyvállalatok aránya.
A felmérés rámutat, hogy bár az első negyedévben erőteljesen nőtt a beruházási aktivitás, viszont a vállalatok szerényebb üzleti beruházási szándékkal és várt pénzügyi eredménnyel terveznek a következő egy évben. Részben az uniós források megállásának következtében a nagyvállalatok egyelőre kivárnak a beruházásokkal, jelenleg a cégek 34 százalékuk tervez fejlesztést a következő egy évben.
A közlemény szerint a fejlesztési szándék összefügghet a várt pénzügyi eredményekkel: míg egy éve 2,9 százalékos árbevétel és 2,2 százalékos profitbővülést vártak a cégvezetők, addig jelenleg ez 2,2 százalék és 1,4 százalék a következő egy évre.
A K&H csoport a GfK Hungária Piackutató Intézettel 2014 óta negyedévenként vizsgálja a nagyvállalati szektor helyzetét és várakozásait, valamint a gazdasági környezet változásait, a legutóbbi felmérést 2017. március 21. és április 6. között készítették. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kétéves összevetésben 180 százalékkal nőtt az okostelefonos fizetésekhez köthető forgalom
Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok…
Tovább olvasom >Kétéves összevetésben 180 százalékkal nőtt az okostelefonos fizetésekhez köthető forgalom
Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok…
Tovább olvasom >Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >