K&H: némileg javult a kkv-k eredményvárakozása és beruházási szándéka
A magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások eredményvárakozása és beruházási szándéka éves időtávon némileg javult tavaly novemberben a negyedévvel korábbihoz képest, miközben az árbevétel-előrejelzésük stagnált a K&H kkv bizalmi index legutóbbi felmérése alapján.
K&H hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a következő 12 hónapra vonatkozó várakozásokat összegző kutatás szerint a cégek 8,6 százalékos árbevétel-növekedésre és 4,4 százalékos profitbővülésre számítanak, a várt bevétel-növekedés az előző negyedéves felmérés óta nem változott, nyereségvárakozás kissé nőtt a korábbi 3,3 százalékhoz képest.
A közleményben idézték Rammacher Zoltánt, a K&H kkv marketing- és értékesítéstámogatási vezetőjét, aki elmondta: a cégmérettel párhuzamosan nő a pénzügyi eredményvárakozás is. A mikrocégek átlag alatti, 7,8 százalékos árbevétel- és 3,7 százalékos profitnövekedéssel számolnak, a kisvállalkozások 8,9 százalékos árbevétel- és 4,5 százalékos nyereségnövekedést várnak, míg a középvállalkozások 11,8 százalékos árbevétel-növekedést és a nyereség 7,4 százalékos emelkedését valószínűsítik.
Tavaly november végén az előző negyedévi 61 százalékhoz képest a cégek 66 százaléka jelezte, hogy a következő egy évben készül valamilyen fejlesztésre.
A beruházásoknál 22 százalékról 29 százalékra nőtt a gépek, berendezések beszerzése, informatikai fejlesztéseket a cégek 29 százaléka tervez, 20 százalék készül a céges autóflotta cseréjére vagy bővítésére.
A K&H január eleji közlése szerint a mikro-, kis- és középvállalkozások egyéves várakozásait összegző bizalmi index az utolsó negyedévben mínusz 14-ről mínusz 7 pontra javult.
A K&H 2004 óta negyedévente készít felmérést a kkv-k várakozásairól, legutóbb 400 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság döntéshozóit kérdezték meg az Impetus Research bevonásával 2022. november 7-25. között. A kutatásban a vállalkozások gazdasági helyzetét leginkább befolyásoló tíz gazdasági tényezőt vizsgálják: vevői kapcsolatok, szállítói kapcsolatok, munkaerő, vállalat pénzügyei, bankok, gazdaságpolitika, közterhek, EU, versenyhelyzet, vállalati hitelkamatok.
Kapcsolódó cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Együttműködést kötött a VOSZ és az eMAG a magyar kkv-k online értékesítési csatornáinak fejlesztésére
Partnerségi megállapodást írt alá a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták az „Év promóciója 2024”-díjakat
Idén 16. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >Megnyitott Esztergom első McDonald’s étterme
A mai napon megnyílt Esztergom város első McDonald’s étterme. A beruházás…
Tovább olvasom >