K&H: némileg javult a kkv-k eredményvárakozása és beruházási szándéka

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 02. 27. 11:14

A magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások eredményvárakozása és beruházási szándéka éves időtávon némileg javult tavaly novemberben a negyedévvel korábbihoz képest, miközben az árbevétel-előrejelzésük stagnált a K&H kkv bizalmi index legutóbbi felmérése alapján.

K&H hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a következő 12 hónapra vonatkozó várakozásokat összegző kutatás szerint a cégek 8,6 százalékos árbevétel-növekedésre és 4,4 százalékos profitbővülésre számítanak, a várt bevétel-növekedés az előző negyedéves felmérés óta nem változott, nyereségvárakozás kissé nőtt a korábbi 3,3 százalékhoz képest.

A közleményben idézték Rammacher Zoltánt, a K&H kkv marketing- és értékesítéstámogatási vezetőjét, aki elmondta: a cégmérettel párhuzamosan nő a pénzügyi eredményvárakozás is. A mikrocégek átlag alatti, 7,8 százalékos árbevétel- és 3,7 százalékos profitnövekedéssel számolnak, a kisvállalkozások 8,9 százalékos árbevétel- és 4,5 százalékos nyereségnövekedést várnak, míg a középvállalkozások 11,8 százalékos árbevétel-növekedést és a nyereség 7,4 százalékos emelkedését valószínűsítik.

Tavaly november végén az előző negyedévi 61 százalékhoz képest a cégek 66 százaléka jelezte, hogy a következő egy évben készül valamilyen fejlesztésre.

A beruházásoknál 22 százalékról 29 százalékra nőtt a gépek, berendezések beszerzése, informatikai fejlesztéseket a cégek 29 százaléka tervez, 20 százalék készül a céges autóflotta cseréjére vagy bővítésére.

A K&H január eleji közlése szerint a mikro-, kis- és középvállalkozások egyéves várakozásait összegző bizalmi index az utolsó negyedévben mínusz 14-ről mínusz 7 pontra javult.

A K&H 2004 óta negyedévente készít felmérést a kkv-k várakozásairól, legutóbb 400 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság döntéshozóit kérdezték meg az Impetus Research bevonásával 2022. november 7-25. között. A kutatásban a vállalkozások gazdasági helyzetét leginkább befolyásoló tíz gazdasági tényezőt vizsgálják: vevői kapcsolatok, szállítói kapcsolatok, munkaerő, vállalat pénzügyei, bankok, gazdaságpolitika, közterhek, EU, versenyhelyzet, vállalati hitelkamatok.

Kapcsolódó cikkeink