K&H: nagyobb profitnövekedést várnak a kkv-k
A kis- és középvállalkozások (kkv) az előző negyedévi felméréshez hasonlóan 5,5 százalékos árbevétel-növekedésre, ugyanakkor az előző negyedévi 3,2 százaléknál nagyobb, 3,6 százalékos profitnövekedésre számítanak a következő egy évben – derül ki a K&H kkv-bizalmi index csütörtökön közzétett legfrissebb adataiból.
A friss felmérés szerint az éves árbevétel nagysága alapján eltérés van a vállalkozások pénzügyi jövőképében. A mikrovállalkozások átlag alatti, 5,1 százalékos, illetve 3,3 százalékos növekedést várnak az árbevételben és a profitban. Ezzel szemben a kisvállalkozások 5,5 százalékos és 3,4 százalékos növekedéssel terveznek, míg a 300 millió forint éves árbevételt meghaladó középvállalatoknál jóval az átlag fölötti a várakozás, azok 8,7 százalékos árbevétel-növekedést és 6,9 százalékos nyereségbővülést várnak.
A közlemény szerint a várt pénzügyi eredményekben eltérések mutatkoznak attól függően is, hogy hol működik a cég. A kelet-magyarországi cégek jóval kedvezőbben látják a következő egy évet. Az alföldi kkv-k 7,1 százalékos, illetve 4,9 százalékos; az észak-magyarországi vállalkozások pedig 6,3 százalékos árbevétel-növekedést és 4,7 százalékos profitbővülést becsülnek – olvasható az összegzésben.
A K&H és a GfK Magyarország 2004 óta készíti a negyedéves kkv-bizalmi index kutatást, 500 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével. A legutóbbi felmérés 2017. február 22. és március 7. között történt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Így mobilbankolnak a vállalkozások
A vállalkozások életét, működését nagyban meghatározza, hogy mennyire digitalizálják folyamataikat.…
Tovább olvasom >3,4%-kal bővült a fogyasztás
A KSH megerősítette, az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a…
Tovább olvasom >Varga Mihály: meg kell erősíteni a magyar gazdaság szuverenitását, a hazai élelmiszeripart
Európa jövője egyenrangú, szuverén tagállamokkal biztosítható, ezért a kormány továbbra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >