K&H: nagyobb profitnövekedést várnak a kkv-k
A kis- és középvállalkozások (kkv) az előző negyedévi felméréshez hasonlóan 5,5 százalékos árbevétel-növekedésre, ugyanakkor az előző negyedévi 3,2 százaléknál nagyobb, 3,6 százalékos profitnövekedésre számítanak a következő egy évben – derül ki a K&H kkv-bizalmi index csütörtökön közzétett legfrissebb adataiból.
A friss felmérés szerint az éves árbevétel nagysága alapján eltérés van a vállalkozások pénzügyi jövőképében. A mikrovállalkozások átlag alatti, 5,1 százalékos, illetve 3,3 százalékos növekedést várnak az árbevételben és a profitban. Ezzel szemben a kisvállalkozások 5,5 százalékos és 3,4 százalékos növekedéssel terveznek, míg a 300 millió forint éves árbevételt meghaladó középvállalatoknál jóval az átlag fölötti a várakozás, azok 8,7 százalékos árbevétel-növekedést és 6,9 százalékos nyereségbővülést várnak.
A közlemény szerint a várt pénzügyi eredményekben eltérések mutatkoznak attól függően is, hogy hol működik a cég. A kelet-magyarországi cégek jóval kedvezőbben látják a következő egy évet. Az alföldi kkv-k 7,1 százalékos, illetve 4,9 százalékos; az észak-magyarországi vállalkozások pedig 6,3 százalékos árbevétel-növekedést és 4,7 százalékos profitbővülést becsülnek – olvasható az összegzésben.
A K&H és a GfK Magyarország 2004 óta készíti a negyedéves kkv-bizalmi index kutatást, 500 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével. A legutóbbi felmérés 2017. február 22. és március 7. között történt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a nagy programok hajtják a zöldhiteleket
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati…
Tovább olvasom >K&H: a fiatalok pesszimistábbnak tűnnek, ha a fizetésükről van szó
A dolgozó fiatalok között tízből nyolcan számítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >Nagyot ugrott a saját autóval rendelkező fiatalok aránya
Egyre több fiatal autózik vagy van saját autója a legújabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >