K&H: Minden ötödik kkv megosztaná üzlethelyiségét, hogy faragjon a költségekből
Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli időszak új, költséghatékony megoldásokat kíván. A K&H kutatása szerint minden ötödik cég megosztaná üzlethelyiségét vagy irodáját, így csökkentve költségeit, minden negyedik cég pedig akkor, ha kiegészítik egymás vállalkozásának tevékenységét. A szektorok közül a komoly kihívásokkal küzdő építőipar a legnyitottabb erre a lehetőségre.
Nehéz 3 éven vannak túl a hazai vállalkozások, a KSH adatai szerint a kereskedelem és az ipar szenved leginkább a jelenlegi gazdasági helyzetben. A kiskereskedelmi forgalom egy éve csökken, aminek következtében tavaly összesen 4500 kisbolt szűnt meg. Az ipari termelés volumene szeptember óta van csökkenő pályán, és egyelőre nem látni, mikor lehet újra emelkedő a trend.
A K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredményei alapján a cégek több mint harmadának okoz nehézséget az infláció (36%) és az energiaköltségek emelkedése (35%). Mivel az előrejelzések szerint a kétszámjegyű infláció idén még velünk marad, ehhez a vállalkozásoknak is alkalmazkodniuk kell.
„A nehezebb időszakok a kihívások mellett lehetőséget is jelentenek, gondoljunk csak a pandémia alatt elterjedt home office-ra vagy a digitális megoldások térhódítására. Ezek az új megoldások nagymértékben segíthetik a vállalkozásokat a hatékonyabb működésben és a fejlődésben egyaránt. Ezért is újítottuk meg a K&H: üzletet ide! program térképes alkalmazását, amelyen keresztül a lakosság és a vállalkozások is naprakész információt kaphatnak a megszűnt, ideiglenesen bezárt vagy az adott környékről hiányzó boltokról”
– mondta el Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.
A K&H: üzletet ide! oldal térképe közösségi platformként is segíti a cégeket. Itt ugyanis bejelölhetik, ha megosztanák üzlethelyiségüket más vállalkozásokkal, így csökkentve a rezsiköltségeket és bővítve termék- és szolgáltatás kínálatukat. A K&H kkv-k körében végzett kutatása alapján a vállalkozások jelentős része nyitott erre a lehetőségre: minden ötödik cég (20%) költségcsökkentés céljából, minden negyedik vállalkozás (26%) pedig abban az esetben megosztaná üzlethelyiségét vagy irodáját, ha kiegészíti és támogatja egymást a két cég tevékenysége. Az ágazatok közül jól látszik, hogy az ipari cégeknél van erre a legnagyobb hajlandóság, míg méret szerint egyformán nyitottak a cégek egy ilyen megoldásra.
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt…
Tovább olvasom >Pesszimista kereskedelmi szektor, a bővülés szándékával
Milyen hatások befolyásolják jelenleg a magyar kiskereskedelmi vállalatok működését? Hogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >