K&H: mérsékelten növekvő beruházási kedv
A hazai kkv vezetők körében végzett K&H kkv bizalmi index kutatás adatai szerint túljutott a mélyponton a hazai vállalkozások beruházási szándéka. Az idei első negyedévben ismét növekedett a beruházásban gondolkodó kkv-k aránya, jelenleg 58% tervez fejlesztést. A beruházások tárgyát tekintve továbbra is az informatikai fejlesztések állnak az élen” – mondta el Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.
Az 500 hazai kkv vezető megkérdezésén alapuló K&H kkv bizalmi index eredménye alapján túljutott a mélyponton a hazai kkv-k beruházási szándéka, hiszen harmadik negyedéve folyamatosan növekszik a beruházásban gondolkodó vállalkozások aránya. Így jelenleg a kkv-k 58%-a tervez valamilyen beruházást a következő egy év során. „Mindenképpen örvendetes, hogy ha lassan is, de növekszik a fejlesztést tervező vállalkozások aránya. A jelenlegi szint ugyanakkor még mindig elmarad az egy évvel ezelőtti eredményekhez képest, amikor is a vállalkozások 61%-a készült beruházást megvalósítani. A kkv vezetők legnagyobb része ismételten az informatikai beruházásokra készül (29%), annak ellenére, hogy 4 százalékpontos visszaesés figyelhető meg az előző negyedévhez képest. Ezt követi a gépekre, berendezésekre irányuló beruházási szándék, amit a vállalkozások egyötöde tervez, míg a gépjárműpark korszerűsítésében a kkv-k 16%-a gondolkodik” – részletezte az eredményeket Németh László.
A különböző szektorokat tekintve a legkisebb beruházási szándék a kereskedelmi (53%) és szolgáltató (56%) cégeknél figyelhető meg, miközben közel azonos arányban gondolkodnak fejlesztésben az ipari (62%) és a mezőgazdasági (65%) vállalkozások. Az ipari és az agrárcégek elsődleges beruházási célja a gépek, berendezések fejlesztése, a kereskedelmi és szolgáltató szektorban pedig az informatikai beruházások állnak az élen. Azonban nem csak a tevékenységi kör, hanem a cég mérete is jelentősen befolyásolja a beruházási szándékot: míg a mikrovállalkozások csupán alig több mint fele (51%) tervez beruházást, addig a kisvállalkozások 63%-a a középvállalatok pedig több mint kétharmada (68%) gondolkodik fejlesztésben.
A Növekedési Hitel Program bejelentését megelőzően készült kutatás adatai arra utalnak, hogy a kedvezményes hitelfeltételek főként az egyébként is beruházásban gondolkodó vállalkozások esetében növelik a többlet beruházási szándékot, ugyanis tovább csökkent azoknak a cégeknek a száma, akiknek beruházási döntése egyértelműen egy kedvező hitelajánlathoz kötődik. Míg tavaly decemberben a beruházást nem tervező vállalkozások 18%-a nyilatkozott úgy, hogy kedvező hitelajánlat esetén fejlesztenének, addig ez az arány most márciusban már csak 13%. Ezzel párhuzamosan a beruházásban gondolkodó cégek esetében közel megegyező, 29% illetve 30% volt azoknak a vállalkozásoknak az aránya, amelyek kedvező hitelkondíciók esetén növelnék beruházásaikat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >