K&H: kevesebb kkv tervez beruházást
A kis- és középvállalkozások (kkv) kevesebb mint fele, 44 százaléka tervez valamilyen fejlesztést a következő egy évben, ami 12 százalékpontos visszaesés az előző negyedévhez képest – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból.
A K&H Bank Zrt. szerdai tájékoztatása szerint nagyobb beruházási kedvre az ipari és a mezőgazdasági, illetve a középvállalkozásoknál lehet számítani, a célokat tekintve a gépek, berendezések korszerűsítése áll az élen, megelőzve a sok éven keresztül legnépszerűbb informatikai fejlesztéseket.
A közlemény szerint a visszaesés hátterében feltehetően az áll, hogy a kkv-szektort célzó uniós pályázatok még nem indultak be, emellett a kisebb-nagyobb javulások ellenére 2014 óta folyamatosan csökken a beruházási szándék.
Jelenleg minden ötödik vállalkozás készül gépeinek lecserélésére, informatikai fejlesztést a kkv-k 18 százaléka tervez, a gépjárműpark korszerűsítése pedig 11 százalékkal stabilan tartja harmadik helyét.
A mezőgazdasági szektorban a cégek 63 százaléka, az iparban 60 százaléka készül fejlesztésekre. A kereskedelmi és szolgáltató kkv-k jóval visszafogottabban terveznek beruházni, 38, illetve 37 százalékuk fejlesztene a következő egy évben.
A mikro- és kisvállalkozások az átlaggal csaknem azonos arányban, 42, illetve 43 százalékban készülnek beruházni, a középvállalkozásoknál ez az arány már 51 százalék – közölte a K&H.
A K&H és a GfK Magyarország 2004 óta készíti a negyedéves kkv-bizalmi index kutatást, 500 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével. A legutóbbi felmérés május 24. és június 6. között történt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Együttműködést kötött a VOSZ és az eMAG a magyar kkv-k online értékesítési csatornáinak fejlesztésére
Partnerségi megállapodást írt alá a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >