K&H: kevesebb kkv tervez beruházást
A kis- és középvállalkozások (kkv) kevesebb mint fele, 44 százaléka tervez valamilyen fejlesztést a következő egy évben, ami 12 százalékpontos visszaesés az előző negyedévhez képest – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból.
A K&H Bank Zrt. szerdai tájékoztatása szerint nagyobb beruházási kedvre az ipari és a mezőgazdasági, illetve a középvállalkozásoknál lehet számítani, a célokat tekintve a gépek, berendezések korszerűsítése áll az élen, megelőzve a sok éven keresztül legnépszerűbb informatikai fejlesztéseket.
A közlemény szerint a visszaesés hátterében feltehetően az áll, hogy a kkv-szektort célzó uniós pályázatok még nem indultak be, emellett a kisebb-nagyobb javulások ellenére 2014 óta folyamatosan csökken a beruházási szándék.
Jelenleg minden ötödik vállalkozás készül gépeinek lecserélésére, informatikai fejlesztést a kkv-k 18 százaléka tervez, a gépjárműpark korszerűsítése pedig 11 százalékkal stabilan tartja harmadik helyét.
A mezőgazdasági szektorban a cégek 63 százaléka, az iparban 60 százaléka készül fejlesztésekre. A kereskedelmi és szolgáltató kkv-k jóval visszafogottabban terveznek beruházni, 38, illetve 37 százalékuk fejlesztene a következő egy évben.
A mikro- és kisvállalkozások az átlaggal csaknem azonos arányban, 42, illetve 43 százalékban készülnek beruházni, a középvállalkozásoknál ez az arány már 51 százalék – közölte a K&H.
A K&H és a GfK Magyarország 2004 óta készíti a negyedéves kkv-bizalmi index kutatást, 500 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével. A legutóbbi felmérés május 24. és június 6. között történt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H Elemzői kommentár: Élbolyban a forint
A forint, a lengyel zloty és a cseh korona a…
Tovább olvasom >K&H: összefogás a fővárossal a klímasemlegesség jegyében
Budapest Főváros és a K&H Bank aláírta azt az együttműködési…
Tovább olvasom >Javult a kkv-k optimizmusa a közterhek kapcsán az év első negyedében
Hat százalékponttal csökkent azon cégvezetők aránya, akik szerint a következő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >