K&H: javult a lakosság jövedelmi helyzete az első negyedévben
Javult a magyar lakosság jövedelmi helyzete az első negyedévben, egy átlagos háztartás jövedelme 414 ezer forintot tett ki, ami a felmérés több mint 6 éves történetében rekordszintnek felel meg – közölte az MTI-vel a K&H rendszeres reprezentatív felmérése alapján.

Javult a magyarok jövedelmi helyzete
A pénzintézet, az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében hangsúlyozza ugyanakkor, hogy a 30-59 éves korosztály háztartásainak anyagi helyzetét vizsgáló felmérés válaszadóinak szubjektív anyagi biztonságérzete még csak most kezd felzárkózni a 2018-2020 között mért értékekhez.
A K&H biztos jövő index nevű, negyedévente készülő kutatása szerint az érintettek 31 százaléka érzi kifejezetten biztonságosnak az anyagi helyzetét, 17 százalékuk viszont kimondottan pesszimista véleményt mondott.
A válaszadók 42 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változtak a jövedelmi viszonyai a koronavírus-járvány magyarországi kitörése, 2020 márciusa óta – olvasható a közleményben.
Hangsúlyozták, a résztvevők 18 százaléka számolt be javulásról, ami számottevő növekedést jelent, hiszen 2020 és 2021 második negyedéve között csak a megkérdezettek 4-9 százaléka érzékelt kedvező változást.
A K&H felmérése alapján átlagosan havi 59 ezer forinttal nőtt a jövedelme azoknak, akik pozitív változásról számoltak be.
A pénzintézet arra is felhívta a figyelmet, hogy a megkérdezettek 39 százalékánál negatív változás történt a járvány kitörése óta, ők havonta 85 ezer forintos mínuszról számoltak be.
Aláhúzták ugyanakkor, hogy a kedvezőtlen változásról beszámolók aránya csökkent a korábbi negyedévekhez viszonyítva, 2020 közepétől 2021 második negyedévéig ugyanis a válaszadók 42-52 százalékának jövedelme volt alacsonyabb a pandémia előtti helyzethez képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a cégeknek fontos a fenntarthatóság, de keveset tesznek érte
Magyarországon a cégvezetők többsége már felismerte, hogy a fenntarthatóság jelentős…
Tovább olvasom >Merjünk a jövőbe nézni!
Az adat az egyik legnagyobb értékké és erőforrássá válik, a…
Tovább olvasom >NMHH: az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik
Az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elindult a hazai dinnyeszezon
Elindult a hazai dinnyeszezon, az elmúlt néhány évvel ellentétben jó…
Tovább olvasom >Az ügyfélélmény az egyik legfontosabb versenyelőny
Az ügyfélélmény (customer experience, CX) ma már az egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >Borús nyárkezdetet jelez Németországnak a DIW konjunktúra-barométere
Nem kecsegteti derűs kilátásokkal a német gazdaságot a második negyedévre…
Tovább olvasom >