K&H: javult a lakosság jövedelmi helyzete az első negyedévben
Javult a magyar lakosság jövedelmi helyzete az első negyedévben, egy átlagos háztartás jövedelme 414 ezer forintot tett ki, ami a felmérés több mint 6 éves történetében rekordszintnek felel meg – közölte az MTI-vel a K&H rendszeres reprezentatív felmérése alapján.
A pénzintézet, az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében hangsúlyozza ugyanakkor, hogy a 30-59 éves korosztály háztartásainak anyagi helyzetét vizsgáló felmérés válaszadóinak szubjektív anyagi biztonságérzete még csak most kezd felzárkózni a 2018-2020 között mért értékekhez.
A K&H biztos jövő index nevű, negyedévente készülő kutatása szerint az érintettek 31 százaléka érzi kifejezetten biztonságosnak az anyagi helyzetét, 17 százalékuk viszont kimondottan pesszimista véleményt mondott.
A válaszadók 42 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változtak a jövedelmi viszonyai a koronavírus-járvány magyarországi kitörése, 2020 márciusa óta – olvasható a közleményben.
Hangsúlyozták, a résztvevők 18 százaléka számolt be javulásról, ami számottevő növekedést jelent, hiszen 2020 és 2021 második negyedéve között csak a megkérdezettek 4-9 százaléka érzékelt kedvező változást.
A K&H felmérése alapján átlagosan havi 59 ezer forinttal nőtt a jövedelme azoknak, akik pozitív változásról számoltak be.
A pénzintézet arra is felhívta a figyelmet, hogy a megkérdezettek 39 százalékánál negatív változás történt a járvány kitörése óta, ők havonta 85 ezer forintos mínuszról számoltak be.
Aláhúzták ugyanakkor, hogy a kedvezőtlen változásról beszámolók aránya csökkent a korábbi negyedévekhez viszonyítva, 2020 közepétől 2021 második negyedévéig ugyanis a válaszadók 42-52 százalékának jövedelme volt alacsonyabb a pandémia előtti helyzethez képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H ifjúsági index: Nem érzik stabilnak a munkahelyüket a fiatalok
Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben…
Tovább olvasom >Még 6 évünk van, hogy elérjük az 55 százalékos csökkenést a fenntarthatóságban
Még 6 éve van a magyar gazdaságnak, hogy elérje az…
Tovább olvasom >Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >