K&H: itt az ideje a gyümölcsültetvények korszerűsítésének
A mezőgazdasági termékek árváltozása a gabonafélék és állati termékek esetében nem okozott meglepetést, a zöldség-gyümölcsféléknél azonban egy igen komoly fordulat figyelhető meg, ami felhívja a figyelmet az ágazat jelenlegi nehézségeire – értékelte a legfrissebb KSH adatokat a K&H.
„A KSH által publikált júliusi adatok alapján a mezőgazdasági termékek árának alakulása a szántóföldi gabonák és az állati termékek esetében nem hozott nagy meglepetést, hiszen az eddig trendek folytatódása látható. Ami viszont a nyári gyümölcsszezon tapasztalatai alapján megfigyelhető, és egyre erőteljesebben kirajzolódik a számokban is, az az, hogy a gyümölcs- és zöldségtermesztő ágazat az eddig megszokotthoz képest jóval nagyobb figyelmet érdemel” – tájékoztatott Tresó István, a K&H Agrárfejlesztési főosztály vezetője.
„A gyümölcsöknél tapasztalható, átlagosan 23%-os áremelkedés mögött leginkább az áll, hogy az elmúlt 10-20 évben nem történt meg az ültetvények korszerűsítése, így azok többsége elöregedett. Így mára az ágazat sem minőségben, sem mennyiségben nem tudja kiszolgálni a vevői igényeket, ami sajnos az importtermékek növekedését eredményezi, miközben a gazdák sem tudnak hatékonyan termelni” – hívta fel a figyelmet az ágazat nehézségeire Tresó István.
„Ahhoz, hogy a következő évtizedekben Magyarország gyümölcsökből és zöldségekből önellátó tudjon maradni, illetve a termelők hatékonysága is növekedjen, olyan felújításokra, korszerűsítésekre van szükség, amelyek perspektívát adnak az ágazat számára a következő 20 évre” – hangsúlyozta ki a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Veszélyben az idei gyümölcstermés a fagyok miatt
Marad az április első felének megfelelő hőmérséklet és éjszakánként talajmenti,…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >