K&H: itt az ideje a gyümölcsültetvények korszerűsítésének
A mezőgazdasági termékek árváltozása a gabonafélék és állati termékek esetében nem okozott meglepetést, a zöldség-gyümölcsféléknél azonban egy igen komoly fordulat figyelhető meg, ami felhívja a figyelmet az ágazat jelenlegi nehézségeire – értékelte a legfrissebb KSH adatokat a K&H.
„A KSH által publikált júliusi adatok alapján a mezőgazdasági termékek árának alakulása a szántóföldi gabonák és az állati termékek esetében nem hozott nagy meglepetést, hiszen az eddig trendek folytatódása látható. Ami viszont a nyári gyümölcsszezon tapasztalatai alapján megfigyelhető, és egyre erőteljesebben kirajzolódik a számokban is, az az, hogy a gyümölcs- és zöldségtermesztő ágazat az eddig megszokotthoz képest jóval nagyobb figyelmet érdemel” – tájékoztatott Tresó István, a K&H Agrárfejlesztési főosztály vezetője.
„A gyümölcsöknél tapasztalható, átlagosan 23%-os áremelkedés mögött leginkább az áll, hogy az elmúlt 10-20 évben nem történt meg az ültetvények korszerűsítése, így azok többsége elöregedett. Így mára az ágazat sem minőségben, sem mennyiségben nem tudja kiszolgálni a vevői igényeket, ami sajnos az importtermékek növekedését eredményezi, miközben a gazdák sem tudnak hatékonyan termelni” – hívta fel a figyelmet az ágazat nehézségeire Tresó István.
„Ahhoz, hogy a következő évtizedekben Magyarország gyümölcsökből és zöldségekből önellátó tudjon maradni, illetve a termelők hatékonysága is növekedjen, olyan felújításokra, korszerűsítésekre van szükség, amelyek perspektívát adnak az ágazat számára a következő 20 évre” – hangsúlyozta ki a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >30 százalékkal drágult az étkezési tojás az év első felében
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) a tojás…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a könnyű és a nehéz bárány ára
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >