K&H: itt az ideje a gyümölcsültetvények korszerűsítésének
A mezőgazdasági termékek árváltozása a gabonafélék és állati termékek esetében nem okozott meglepetést, a zöldség-gyümölcsféléknél azonban egy igen komoly fordulat figyelhető meg, ami felhívja a figyelmet az ágazat jelenlegi nehézségeire – értékelte a legfrissebb KSH adatokat a K&H.
„A KSH által publikált júliusi adatok alapján a mezőgazdasági termékek árának alakulása a szántóföldi gabonák és az állati termékek esetében nem hozott nagy meglepetést, hiszen az eddig trendek folytatódása látható. Ami viszont a nyári gyümölcsszezon tapasztalatai alapján megfigyelhető, és egyre erőteljesebben kirajzolódik a számokban is, az az, hogy a gyümölcs- és zöldségtermesztő ágazat az eddig megszokotthoz képest jóval nagyobb figyelmet érdemel” – tájékoztatott Tresó István, a K&H Agrárfejlesztési főosztály vezetője.
„A gyümölcsöknél tapasztalható, átlagosan 23%-os áremelkedés mögött leginkább az áll, hogy az elmúlt 10-20 évben nem történt meg az ültetvények korszerűsítése, így azok többsége elöregedett. Így mára az ágazat sem minőségben, sem mennyiségben nem tudja kiszolgálni a vevői igényeket, ami sajnos az importtermékek növekedését eredményezi, miközben a gazdák sem tudnak hatékonyan termelni” – hívta fel a figyelmet az ágazat nehézségeire Tresó István.
„Ahhoz, hogy a következő évtizedekben Magyarország gyümölcsökből és zöldségekből önellátó tudjon maradni, illetve a termelők hatékonysága is növekedjen, olyan felújításokra, korszerűsítésekre van szükség, amelyek perspektívát adnak az ágazat számára a következő 20 évre” – hangsúlyozta ki a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az okostelefonos fizetés biztonsága felér a bankkártyáéval
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >