K&H: Így ösztönözzük a kollégákat a zöld megoldások használatára
A fenntartható működés megvalósítása már szinte alapelvárás a vállalatok irányába. Csakhogy nem könnyű feladat elérni, hogy a dolgozók is elköteleződjenek a cég által meghatározott ESG célok iránt. A K&H szerint a kulcs három dologban rejlik: organikus bevonás, közös megvalósítás és rendszeres visszacsatolás.

A fenntartható működés megvalósítása már szinte alapelvárás a vállalatok irányába
Az ESG (környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási) alapelvek érvényesítése ma már lassan alapelvárás a vállalatokkal szemben, hiszen a természeti és társadalmi környezetére figyelő cégeket a fogyasztók, a befektetők és a munkavállalók is előnyben részesítik. A törekvéseket ugyanakkor nem elég írásban lefektetni, hiszen minden intézkedés csak annyit ér, amennyi abból a gyakorlatban meg is valósul. De milyen eszközei vannak egy HR-esnek arra, hogy a fenntarthatósági irányelvek ténylegesen beépüljenek a munkatársak mindennapjaiba? Ennek a komplex folyamatnak a három kulcselemét mutatja be a Euromoney Az Év Fenntartható Bankja díját elnyert K&H.
Organikus bevonás
„Ahogy az a fogyasztói döntéseknél már megszokott, a dolgozók körében is mérjük fel, hogy mivel lehet őket motiválni, milyen utazási, munkavégzési, közösségi, szabadidős szokásokkal bírnak. Ezekre építve tud ugyanis a cég olyan fenntarthatósági intézkedéseket hozni, amelyek organikusan beépülnek a dolgozók hétköznapjaiba, ezért rendszeresen és hatékonyan tudják alkalmazni majd a kollégák, és teher helyett lehetőségként élhetik meg”
– hangsúlyozta Medvey Leila, a K&H HR igazgatója. Így például arra alapozva döntsük el a cég által támogatott közösségi és alternatív közlekedési eszközöket, hogy pontosan tudjuk, hányan, milyen rendszerességgel, milyen távon, milyen okból használják a jelenlegi utazási formát.
Közös megvalósítás
Ha felmértük a munkatársak elvárásait, szokásait, akkor ezekhez igazodóan alakítsunk ki akár több zöld alternatívát, hogy mindenkinek lehetősége legyen tenni a fenntarthatóbb jövőnkért.
„Mi magunk egy teljes hónapot szenteltünk idén is a fenntarthatóságnak, amikor a kollégák minden nap kaptak valami újdonságot vagy programjavaslatot a témával kapcsolatosan. Emellett együttműködést indítottunk a természetvédelem egyik leghitelesebb szervezetével, a WWF Magyarországgal, aminek alkalmából fotóinstallációt készítettünk a kollégák számára, illetve Dr. Fehér Zoltán zoológussal, a WWF Magyarország természetvédelmi vezetőjével beszélgethettek a biológiai sokféleség fontosságáról és hogy mit tehet egy bank ezért. A munkatársaink egyúttal 10 vállalás közül választhatták ki azt, amivel ők maguk tudnak és fognak tenni a biodiverzitásért”
– részletezte a kezdeményezést Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H kommunikációs vezetője.
A közös megvalósítás pedig nemcsak a kollégákra, de akár még a családtagjaikra is kiterjedhet. Remek példa erre a K&H hűsítő ligetek program, ami nemrég elnyerte a CSR Hungary Legjobb CSR Program díját is. A pénzintézet munkatársai és ügyfelei a városukban lévő iskolában, óvodában ragadhattak ásót a gyerekeikkel, hogy fák és cserjék ültetésével növeljék az udvaron a zöld felületet és segítsék a fiatalok környezettudatos gondolkodását.
„Ha a munkavállalóknak lehetőséget adunk arra, hogy közreműködjenek a vállalat környezetvédelmi kezdeményezéseiben, és sikerül olyan programot kitalálnunk, amelynek során jól érzik magukat, nyert ügyünk van”
– osztotta meg tapasztalatait a kommunikációs vezető.
Rendszeres visszacsatolás
A kezdeti lelkesedés azonban hamar alábbhagyhat, ezért folyamatos megerősítés szükséges a jó gyakorlat fenntartásához. Az eredményekről, a programok hatásairól ezért rendszeresen tudósítsuk a kollégákat.
„A K&H-nál nemcsak arra fordítunk figyelmet, hogy az elején bevonjuk a dolgozókat a kezdeményezésekbe, hanem arra is, hogy folyamatosan beszámoljunk arról, hol tart az éppen aktuálisan futó zöld projektünk, mi a következő lépés, mit sikerült elérnünk. Hiszen mindebben az ő munkájuk is benne van, így a siker is közös”
– hangsúlyozta Medvey Leila.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >K&H: megtörtént a fordulat, előkerültek a hitelesek
A lakossági hitelezés egyértelműen fordulóponthoz érkezett. A 2023 eleji visszaesés…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >