K&H: Így ösztönözzük a kollégákat a zöld megoldások használatára
A fenntartható működés megvalósítása már szinte alapelvárás a vállalatok irányába. Csakhogy nem könnyű feladat elérni, hogy a dolgozók is elköteleződjenek a cég által meghatározott ESG célok iránt. A K&H szerint a kulcs három dologban rejlik: organikus bevonás, közös megvalósítás és rendszeres visszacsatolás.
Az ESG (környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási) alapelvek érvényesítése ma már lassan alapelvárás a vállalatokkal szemben, hiszen a természeti és társadalmi környezetére figyelő cégeket a fogyasztók, a befektetők és a munkavállalók is előnyben részesítik. A törekvéseket ugyanakkor nem elég írásban lefektetni, hiszen minden intézkedés csak annyit ér, amennyi abból a gyakorlatban meg is valósul. De milyen eszközei vannak egy HR-esnek arra, hogy a fenntarthatósági irányelvek ténylegesen beépüljenek a munkatársak mindennapjaiba? Ennek a komplex folyamatnak a három kulcselemét mutatja be a Euromoney Az Év Fenntartható Bankja díját elnyert K&H.
Organikus bevonás
„Ahogy az a fogyasztói döntéseknél már megszokott, a dolgozók körében is mérjük fel, hogy mivel lehet őket motiválni, milyen utazási, munkavégzési, közösségi, szabadidős szokásokkal bírnak. Ezekre építve tud ugyanis a cég olyan fenntarthatósági intézkedéseket hozni, amelyek organikusan beépülnek a dolgozók hétköznapjaiba, ezért rendszeresen és hatékonyan tudják alkalmazni majd a kollégák, és teher helyett lehetőségként élhetik meg”
– hangsúlyozta Medvey Leila, a K&H HR igazgatója. Így például arra alapozva döntsük el a cég által támogatott közösségi és alternatív közlekedési eszközöket, hogy pontosan tudjuk, hányan, milyen rendszerességgel, milyen távon, milyen okból használják a jelenlegi utazási formát.
Közös megvalósítás
Ha felmértük a munkatársak elvárásait, szokásait, akkor ezekhez igazodóan alakítsunk ki akár több zöld alternatívát, hogy mindenkinek lehetősége legyen tenni a fenntarthatóbb jövőnkért.
„Mi magunk egy teljes hónapot szenteltünk idén is a fenntarthatóságnak, amikor a kollégák minden nap kaptak valami újdonságot vagy programjavaslatot a témával kapcsolatosan. Emellett együttműködést indítottunk a természetvédelem egyik leghitelesebb szervezetével, a WWF Magyarországgal, aminek alkalmából fotóinstallációt készítettünk a kollégák számára, illetve Dr. Fehér Zoltán zoológussal, a WWF Magyarország természetvédelmi vezetőjével beszélgethettek a biológiai sokféleség fontosságáról és hogy mit tehet egy bank ezért. A munkatársaink egyúttal 10 vállalás közül választhatták ki azt, amivel ők maguk tudnak és fognak tenni a biodiverzitásért”
– részletezte a kezdeményezést Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H kommunikációs vezetője.
A közös megvalósítás pedig nemcsak a kollégákra, de akár még a családtagjaikra is kiterjedhet. Remek példa erre a K&H hűsítő ligetek program, ami nemrég elnyerte a CSR Hungary Legjobb CSR Program díját is. A pénzintézet munkatársai és ügyfelei a városukban lévő iskolában, óvodában ragadhattak ásót a gyerekeikkel, hogy fák és cserjék ültetésével növeljék az udvaron a zöld felületet és segítsék a fiatalok környezettudatos gondolkodását.
„Ha a munkavállalóknak lehetőséget adunk arra, hogy közreműködjenek a vállalat környezetvédelmi kezdeményezéseiben, és sikerül olyan programot kitalálnunk, amelynek során jól érzik magukat, nyert ügyünk van”
– osztotta meg tapasztalatait a kommunikációs vezető.
Rendszeres visszacsatolás
A kezdeti lelkesedés azonban hamar alábbhagyhat, ezért folyamatos megerősítés szükséges a jó gyakorlat fenntartásához. Az eredményekről, a programok hatásairól ezért rendszeresen tudósítsuk a kollégákat.
„A K&H-nál nemcsak arra fordítunk figyelmet, hogy az elején bevonjuk a dolgozókat a kezdeményezésekbe, hanem arra is, hogy folyamatosan beszámoljunk arról, hol tart az éppen aktuálisan futó zöld projektünk, mi a következő lépés, mit sikerült elérnünk. Hiszen mindebben az ő munkájuk is benne van, így a siker is közös”
– hangsúlyozta Medvey Leila.
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni
Markánsan eltérően ítélik meg a középkorúak a lakásbérlést, mint lakhatási…
Tovább olvasom >Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >Így panaszkodnak a magyar dolgozók generációi – országos kutatás Steigervald Krisztiánnal
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >