K&H: egyre több 18 év alattinak van bankszámlája
Jelentősen emelkedett a 18 év alattiak folyószámlájának száma az elmúlt 10 évben, amelynek eredményeként több mint 30 ezer fiatal rendelkezik bankszámlával a K&H Banknál – közölte a pénzintézet az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az ügyfelek egyre fiatalabb korban nyitnak bankszámlát gyermekeik számára, van aki a születést követően számlát nyit gyermekének, de többnyire az 5, 10 és 14 éves kor tűnik mérföldkőnek.
Csak az ötéves korosztályból 1500 ügyfele van a banknak, a számlanyitások száma tízesztendős kor mellett kétszereződik, majd a következő hullám a középiskolába lépéssel, 14 éves korban figyelhető meg. A teljes érettségig, azaz a jogilag is teljes cselekvőképesség elérését jelentő 18 éves korig fokozatosan és kiegyenlítetten nő az ügyfelek száma.
A közlemény idézi Rajna Gábort, a K&H értékesítési igazgatóját, aki elmondta: a szülők sokszor még aktívan részt vesznek ezen számlák kezelésében, ugyanakkor a fiatal generáció számláin többnyire több a terhelés, mint a jóváírás, ami jelzés értékű a pénzügyi érettséget tekintve.
A bank szerint a bevételek és a kiadások összehangolása már fiatal korban segíti a felnövekvő generáció pénzügyi tudatosságának növelését, illetve lehetővé teszi később a nagyobb mértékű megtakarítást, és a váratlan kiadások okozta sokkhatás enyhítését.
A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő és oktató programja idén hetedik éve segíti a felnövekvő generáció pénzügyi tudatosságának növelését, a családi költségvetések elkészítése által. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a nagy programok hajtják a zöldhiteleket
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati…
Tovább olvasom >K&H: a fiatalok pesszimistábbnak tűnnek, ha a fizetésükről van szó
A dolgozó fiatalok között tízből nyolcan számítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >Nagyot ugrott a saját autóval rendelkező fiatalok aránya
Egyre több fiatal autózik vagy van saját autója a legújabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >