K&H Bank: 17 éves csúcson a kkv-k várakozásai
Húsz pontra emelkedett a K&H kkv bizalmi index, ami a hazai kis- és középvállalkozások várakozásait 17 éve vizsgáló felmérés eddigi legoptimistább értéke. A minden szektorban pozitív képet mutató eredmények főként annak köszönhetők, hogy a cégek pénzügyi helyzetük alakulását és a gazdaságpolitikai intézkedéseket tekintve is derűlátók – közölte a pénzintézet az MTI-vel pénteken.
A tájékoztatás szerint az index látványosan pozitív eredményét főként a 20 és 100 millió forint közötti árbevételű mikrovállalkozások hangulatának emelkedése húzta felfelé. A kis- és a középvállalkozások várakozásai már az év elején korrigálták a vírus okozta megtorpanást, így mostanra megduplázták pozitív várakozásuk értékét.
Az optimista hangulat minden szektorban érzékelhető, de a pandémia által talán leginkább érintett kereskedelmi és szolgáltató cégeknél a leglátványosabb. A kereskedők várakozásai 13 pontos emelkedéssel 18 pontra, a szolgáltató cégek várakozásai pedig 6 pontos növekedéssel 21 pontra ugrottak – elérve ezzel ugyancsak az index történetének legmagasabb értékeit mindkét szektor esetében.
A cégek rendkívül optimistán ítélik meg pénzügyi helyzetük alakulását, ugyanis a vállalkozások pénzügyi kilátásait jelző részindex 13 pontot ugorva elérte eddigi legmagasabb, 15 pontos értékét. E mögött az áll, hogy a következő egy évben 11 százalékos árbevétel-növekedést és 6 százalékos nyereségbővülést terveznek a cégek.
Hasonlóan pozitívan ítélik meg a gazdaságpolitikai intézkedéseket is: a cégek közel fele számít arra, hogy a kormányzat kifejezetten vállalkozásbarát intézkedéseket hoz majd. A pozitív várakozásokat némiképp árnyalja, hogy a kkv-k már a felméréskor megelőlegezték a kamatemelést, a cégek 58 százaléka ugyanis a vállalati hitelkamatok növekedésére számít.
A 2004 óta készített negyedéves K&H kkv bizalmi index jelenleg 400 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével készül. A K&H kkv bizalmi index a 10 részindex súlyozott átlaga, annak megfelelően, hogy az egyes tényezőket mennyire fontosnak ítélik a vállalkozások. A legutóbbi mérés, melyet az Impetus Research készített, 2021. május 13. és június 2. között történt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Középárfolyamon vásárolhatnak a K&H ügyfelei külföldön
A K&H február 10-én egy új, kedvező visszapénz kupont vezetett…
Tovább olvasom >K&H: javulóban a kormányzati intézkedések megítélése a kkv szektorban
Jelentősen, 8 ponttal javultak a kormányzat vállalkozásbarát intézkedéseivel kapcsolatos várakozások…
Tovább olvasom >700 ezer felhasználó, havi 2 millió utalás a K&H mobilbankjában
Januárban már hétszázezer mobilbanki ügyfél vette igénybe a K&H díjnyertes…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >