K&H: Az utódok digitalizálják a családi vállalatokat
Digitális fejlesztési hullám jöhet a hazai családi cégeknél. Több mint felük már stratégiai szinten foglalkozik ezzel, minden ötödik vállalat pedig ezeknek a fejlesztéseknek köszönheti versenyelőnyét – ez derült ki a K&H családi vállalatok körében végzett felméréséből. A családi cégeknél az utódok szerepe és jelentősége a digitalizációban jelenik meg a legmarkánsabban, ami jelentősen hozzájárulhat a cég sikeres működéséhez.
A következő pár évben digitális fejlesztési hullám jöhet a családi cégeknél. Ezt mutatja a K&H családi vállalatok körében végzett felmérése, amely szerint a cégek több mint felénél a digitális fejlesztések már a stratégia részét képezik. Minden ötödik cég pedig kifejezetten ezeknek a fejlesztéseknek köszönheti versenyelőnyét a konkurensekkel szemben.
„A digitalizáció és a mesterséges intelligencia napjaink egyik legfontosabb és legizgalmasabb témája, ami a családi cégeknél ráadásul erősen összefügg a generációváltással. Az utód ugyanis mindig valami újat hoz, jelen esetben ez a folyamatos online jelenlét. Az idősebb generációnak ezért teret kell adnia a kibontakozásra, mert az ilyen jellegű fejlesztések nagyot lendíthetnek a cég működésén”
– mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.
Olcsó, gyors és hatékony legyen
Egyre nagyobb szeletet hasít ki az IT a vállalatok éves költségvetéséből, amit alátámaszt a Deloitte IT költségvetési felmérése is. Eszerint dinamikusan emelkedik a technológiai kiadások árbevételhez viszonyított aránya, ami 2021 és 2023 között 3,3 százalékról 5,5 százalékra nőtt. Nem csak az árbevétel alapú, hanem technológiai kiadások összesített értéke is növekvő trendet mutat, 2024-ben újabb 8,6%-kal haladhatja meg a 2023-as értéket.
Szathmáry András, a Deloitte üzletviteli és technológiai tanácsadás igazgatója szerint az informatikai fejlesztésekkel kapcsolatban három tipikus cégvezetői elvárás figyelhető: legyen olcsó, gyors és jó. Elsődleges azonban soha nem lehet mindhárom egyszerre, ezért az optimumra kell törekedni, stratégia mentén, de akár projektenként mérlegelve a prioritásokat.
„Ha a tulajdonos érzelmek alapján dönt az IT rendszer kiválasztásában, akkor jellemzően nem történik meg a valós igények pontos felmérése. Egy sikeres bevezetési projekthez azonban elengedhetetlen, hogy már előre és részletesen lássuk azokat az elvárásokat, amelyeket a jövőbeli megoldásnak ki kell szolgálnia. Az üzleti célok mellett nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy milyen képességek és kompetenciák állnak rendelkezésre cégen belül, illetve mi az, amit esetleg kívülről kell bevonni ahhoz, hogy a bevezetés és a későbbi üzemeltetés zökkenőmentes legyen”.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkentik a vállalatok az ökológiai lábnyomukat?
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Sokaknál szűkebb lesz a karácsony
A magyar lakosság bruttó pénzügyi vagyona 2024 harmadik negyedévében elérte…
Tovább olvasom >K&H: átlagosan 49 ezer forintot szánnak a fiatalok a karácsony ajándékokra
A korábbi évekhez hasonlóan a fiatalok 84 százaléka tervez ajándékvásárlást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >