K&H: árbevétel- és profitnövekedést várnak a kkv-k
Átlagosan 6,9 százalékos árbevétel- és 4,6 százalékos profitnövekedést várnak a kis- és középvállalkozások (kkv) a következő egy évben – ez derül ki a K&H kkv-bizalmi index legfrissebb adataiból.
A cégek árbevétel-növekedésre vonatkozó várakozása nagymértékben felülmúlja az előző negyedévi 5,6 százalékos várakozást. Ugyan a vállalkozások 53 százaléka továbbra is 0-6 százalék közötti bevétel-növekedéssel tervez, de az ennél is magasabb, 6 százalék feletti bővülést valószínűsítő cégek aránya egy éve trendszerűen nő. Jelenleg a cégek több mint harmada vár ilyen magas árbevételt, miközben a jelenleginél alacsonyabb bevétellel a kkv-k mindössze 6 százaléka számol – ismertette az eredményeket a közleményben Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
A különböző méretű cégek bevételvárakozása két csoportra szakadt: míg a mikro- és kisvállalkozások átlagosan 6,8 százalékos bővülést terveznek, addig a középvállalkozásoknál ez az arány 8,3 százalék, ami jelentős, 3,4 százalékpontos ugrás az előző negyedévhez képest.
A kutatás szerint ágazati szinten a kereskedelmi szektor számít a legmagasabb, 7,3 százalékos árbevétel-növekedésre, aminek hátterében feltehetően az élénkülő belföldi kereslet, valamint a tavasszal megszüntetett vasárnapi boltzár áll. Az ipari cégek esetében csökkent egyedül a várt bevétel nagysága 7,9 százalékról 7,1 százalékra, félévkor még ezek voltak a legoptimistábbak.
A magyar vállalkozások eredményüket tekintve is optimistábbak lettek: 3,6 százalékról 4,6 százalékra ugrott a várt profit mértéke. A kisvállalkozások átlagosan 4,4 százalékos, a középvállalkozások 4,5 százalékos, míg a mikrovállalkozások 4,7 százalékos eredménynövekedéssel számolnak.
A szektorok közül a szolgáltató cégek terveznek a legmagasabb, 5 százalékos profitbővüléssel, míg a félévkor legoptimistább ipari cégek várakozása a nyereség esetében is csökkent, szám szerint 4,6 százalékról 3,7 százalékra.
A K&H és a GfK Magyarország 2004 óta készíti a negyedéves kkv-bizalmi index kutatást, 500 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével. A legutóbbi felmérés augusztus 26. és szeptember 8. között történt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Erre költ a legifjabb vásárlói réteg
A 14-18 éves korosztály kétharmada kap, átlagosan havi 22 ezer…
Tovább olvasom >Megújította együttműködését a K&H és a Tej Terméktanács
A tejágazat jövőbeli fejlődése és az innovatív beruházások elősegítése érdekében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >