K&H: a digitális átállásra összpontosít a magyarországi vállalatok többsége
A Magyarországon működő vállalatok többsége a digitális átállásra összpontosít, ma már csupán 34 százalékuk nem tekinti ezt lényeges kihívásnak – közölte a K&H pénteken az MTI-vel.

Fontos az átállás
A K&H innovációs felmérése a legjelentősebb emelkedést a gépi tanulások alkalmazásában mérte, azon belül is főképp a személyre szabott ajánlat-, szolgáltatás- és termékkidolgozásban. Egyre népszerűbb emellett a kockázatelemzési és csalásfelismerő felhasználás, valamint az informatikai integráció. A vállalati innovációk kiemelt területének látszik a járművekbe épített, nyomonkövetésre és teljesítmény- vagy karbantartás-tervezésére használt érzékelők és mérők használata, valamint az arc-, kép- és beszédfelismerés is.
A gépi fordítás egyelőre nem terjed, a mesterséges intelligencia alkalmazásában sem látható érdemi változás, a vásárlók magatartását elemző kamerák és az energiafelhasználást szabályozó okosmérők használata még csökkent is – írták.
A K&H szerint a innovációk térnyerését hátráltatják a gazdasági nehézségek, a cégek ebben a helyzetben inkább a költségeik csökkentésére, működési hatékonyságuk javítására összpontosítanak. Hozzátették, hogy a munkavállalók informatikai képzése továbbra is általános, a belföldi cégek többsége internetet és hordozható eszközöket egyaránt használ a mindennapi munkavégzésben.
A K&H felmérését március 21. és április 11. között készítették 360 közepes méretű és nagyvállalat fenntarthatóságért felelős képviselőjének telefonos megkérdezésével – olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Pekó László: „A Coop nemcsak hálózat, hanem életforma – immár 30 éve”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H: jelentős áresés a sertéspiacon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >2026-ra ismét kiszámíthatóbb környezetben tervezhetnek a nagyvállalatok
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025-ben is ünnepelt a Superbrands
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Pekó László: „A Coop nemcsak hálózat, hanem életforma – immár 30 éve”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
