K&H: a digitális átállásra összpontosít a magyarországi vállalatok többsége
A Magyarországon működő vállalatok többsége a digitális átállásra összpontosít, ma már csupán 34 százalékuk nem tekinti ezt lényeges kihívásnak – közölte a K&H pénteken az MTI-vel.
A K&H innovációs felmérése a legjelentősebb emelkedést a gépi tanulások alkalmazásában mérte, azon belül is főképp a személyre szabott ajánlat-, szolgáltatás- és termékkidolgozásban. Egyre népszerűbb emellett a kockázatelemzési és csalásfelismerő felhasználás, valamint az informatikai integráció. A vállalati innovációk kiemelt területének látszik a járművekbe épített, nyomonkövetésre és teljesítmény- vagy karbantartás-tervezésére használt érzékelők és mérők használata, valamint az arc-, kép- és beszédfelismerés is.
A gépi fordítás egyelőre nem terjed, a mesterséges intelligencia alkalmazásában sem látható érdemi változás, a vásárlók magatartását elemző kamerák és az energiafelhasználást szabályozó okosmérők használata még csökkent is – írták.
A K&H szerint a innovációk térnyerését hátráltatják a gazdasági nehézségek, a cégek ebben a helyzetben inkább a költségeik csökkentésére, működési hatékonyságuk javítására összpontosítanak. Hozzátették, hogy a munkavállalók informatikai képzése továbbra is általános, a belföldi cégek többsége internetet és hordozható eszközöket egyaránt használ a mindennapi munkavégzésben.
A K&H felmérését március 21. és április 11. között készítették 360 közepes méretű és nagyvállalat fenntarthatóságért felelős képviselőjének telefonos megkérdezésével – olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Az okostelefonos fizetés biztonsága felér a bankkártyáéval
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos…
Tovább olvasom >5+1 aranyszabály digitális eszközeink védelmére
A digitális eszközök használata vitathatatlanul megkönnyíti az életünket, az online…
Tovább olvasom >K&H kkv bizalmi index: Kettészakadt a kkv szektor – a nagyobbak már pozitívan látják a jövőt
A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >