Kezemben a vállalkozás

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 06. 06. 09:44

Érezte már Ön is, milyen jó lenne, ha kettő lenne Önből? Napi teendői gyakran elszólítják az üzletből: tárgyalni jár, árut beszerez, könyvelőhöz rohan, közben nem tudja, mi zajlik a boltban. Nem látja, mit csinálnak alkalmazottai, és mi történik az eladótérben.

Polonyi Tibor

Polonyi Tibor

Egy tulajdonosnak, üzletvezetőnek jól jön tehát, ha távollétében is effektív rálátása van az üzletmenetre. Ezért alkalmaz egyre több cégvezető jól kiépített kamerás megfigyelőrendszert. A közhiedelemmel ellentétben a kamerás megfigyelés ma már nem kerül sokba, ráadásul olyan befektetés, mely hamar behozza az árát. A rendszerhez kapcsolódó felületeken keresztül pedig mobilról, tabletről, számítógépről is bármikor elérhető az élő kamerakép.

A videós rendszerek biztonsági és anyagi előnyökkel járnak:

visszatartó ereje révén elkerülhetők a bolti lopások, nő az alkalmazottak biztonsága

lopás esetén kérhető az elkövető felelősségre vonása

a kasszánál előforduló vitás esetek könnyen tisztázhatók

az alkalmazottak tudják, hogy a főnökük akkor is látja a tevékenységüket, ha épp fizikailag nincs ott

a konyha, raktár megfigyelésével garantálható a készletek korrekt kezelése

A kamerás rendszerek sokasága között bizony nem könnyű eligazodni, érdemes szakember segítségét kérni a legjobb ár-érték arányú modell kiválasztásához és a személyre szabott igényeket is kiszolgáló rendszer megtervezéséhez. Mielőtt döntenénk, próbáljuk ki élőben a kamerát, nézzük meg a különbséget az egyes modellek felbontása, képe között, és döntésünkben érvényesítsük a „value-for-money” elvet.

Ha az írás címéből indulunk ki, akkor a mai mobilkommunikáció tág teret és megfelelő alapot kínál arra, hogy tényleg a kezünkben legyen a vállalkozás irányítása és a képi információ mindig elérjen bennünket. A mostanság fellelhető kamerás rendszerek központi egységei rendelkeznek olyan képességgel, hogy távolról is betekinthetünk a képanyagba, így könnyen lehet ellenőrizni a raktárat, ügyfélteret, kiszolgálás folyamatosságát, ügyfélkezelés menetét még akkor is, ha személyesen nem vagyunk ott.

Ahogy fejlődik a számítástechnika és a mobilvilág, velük együtt fejlődnek a videós technikák is. Hollywood filmvásznain olykor túlzottnak tűnő képi valóságok – például egy jármű fényezésén tükröződő személy felismerése – már valósággá váltak, és bizonyos keretek között a mindennapi életünkben is szerepet játszanak. Észrevétlenül működnek arcfelismerő rendszerek a reptereken, pályaudvarokon, forgalmas csomópontokon, amiről igazából tudomást sem veszünk. Azonban a kereskedelemben is alkalmazzák ezeket a technikai megoldásokat vevői szokások és analitikák előállítására, ahol képi információban mérhető az, hogy a vevők mely sorok közt mozognak a legtöbbet, mely termékeket választják legtöbbször és például a kirakat mely részét nézik a legtöbben. És ez még nem minden: szofisztikáltabb rendszerek esetén a törzsvásárlókat a kamerák automatikusan felismerik és jelzik a személyzetnek érkezésüket, akik akár személyre szabott kiszolgálásban részesíthetik őket.

A lehetőségek adottak, a különböző kamerás rendszerek elérhető közelségben vannak, de minden esetben ajánlott megfelelő szakember közreműködését kérni.

Polonyi Tibor

üzletfejlesztési igazgató

DSC Hungária Kft. – www.dsc.hu/trade

Kapcsolódó cikkeink