Tízmilliárd dollárral csökkent a 100 tophirdető reklámköltése
A száz tophirdető tavaly 10 milliárd dollárral költött kevesebbet reklámra, mint 2008-ban – derül ki az Advertising Age összeállításából. A Procter&Gamble továbbra is az első helyen áll, világszerte 8,68 milliárd dollárt költött reklámra.
A tíz legnagyobb hirdető között az egy évvel korábbihoz képest kevés változás történt, a dobogósok – a második a L'Oreal, a harmadik pedig az Unilever – megőrizték pozíciójukat, és csak egy újonc jelent meg az elitben, a Kraft Foods, ami 2,12 milliárd dolláros reklámbüdzséjével a 10. helyre jött fel. Sokat javított a Nestle is, míg 2008-ban csak a tizedik legnagyobb hirdető volt, addig tavaly már az ötödik pozíciót érte el, 2,62 milliárd dolláros költéssel. A közvetlen élvonalból kiszorult a Ford, ami a 2008-as 2,45 milliárd dollár után tavaly csak 2,06 milliárdot szánt reklámra, ezzel az Advertising Age legfrissebb listáján a 12. lett.
A szórakoztatóipari és médiacégek közül a Walt Disney költötte a legtöbbet reklámra 2009-ben, ezzel a 20. a listán, a Time Warner a 23., míg a News Corp. a 28.
A reklámbüdzsék csökkenése egyébként általános tendencia volt tavaly a legnagyobb hirdetők körében is, a tízes elitből például hat cég fogta vissza hirdetési kiadásait. Míg 2008-ban 117,9 milliárd dollárt költötte termékei, szolgáltatásai népszerűsítésére a világ 100 legnagyobb hirdetője, addig tavaly 10 milliárd dollárral kevesebbet, 107,2 milliárd dollárt.
A világ 100 legnagyobb hirdetője között az amerikai cégek dominálnak, 46-an szerepelnek a listán, és az USA a legnagyobb reklámpiac is, részesedése a 39 százalékos. Kína azonban, ahogy a gazdaság más ágazataiban is rendkívül gyorsan fejlődik, és bár a 2009-es adatok alapján még csak 5 százalékot hasított ki a legnagyobb reklámozók költségvetéséből a távol-keleti ország, az előrejelzések szerint ez a helyzet gyorsan változik majd. A ZenithOptimedia jóslata alapján 2011-ben már a harmadik legnagyobb hirdetési piac lehet Kína az Egyesült Államok és Japán után, letaszítva a dobogó harmadik fokáról Németországot – írja a mmonline.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >