Kevesebbet költhetnek idén a fogyasztók a karácsonyra
Érezhető az infláció hatása, vagyis világosan látszik: a havi jövedelem már nem elég a karácsonyra – derül ki az ATV Híradó riportjából, amiben Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának az elnöke is levonja az idei Black Friday tanulságait, amiből következtetni enged a karácsony forgalomra is.
„Idén az emberek tudatosabban vásárolnak, olcsóbb kategóriájú termékeket választanak, és fontos szempont lett az energiatakarékosság. Körülbelül a tavalyi szezonhoz lehet a legjobban hasonlítani az idei Black Friday-t is, amiből azt lehet már feltételezni, hogy a karácsony is körülbelül a tavalyi karácsonyhoz fog nagyon hasonlítani. Vannak cikkek, amik vesztesek és keveset fogynak és vannak olyanok, amik nyertesek, például az energiatakarékos vagy rezsicsökkentők, amivel a háztartásban lévő áram vagy gázszámlát esetleg lejjebb lehet vinni”
– mondta Várkonyi az ATV-nek.
A szépségápolással vagy utazással kapcsolatos termékek viszont az idén háttérbe szorultak. A szakértő szerint a rekordmagas infláció miatt az üzletek akciói sem voltak olyan kiemelkedőek, mint korábban, kevesebb termékre, kisebb árengedményt tudtak adni. Hornyák József úgy véli, az idei karácsonyi szezon kedvezőtlenebb lesz, a korábbi években megszokottnál.
„Az emberek igyekeznek spórolni, illetve, hogyha el is költik az összes jövedelmüket, akkor abból már kevesebb terméket és szolgáltatást tudnak vásárolni, mint a tavalyi évben. Az év végére pedig a kereseteknek a vásárlóereje is még tovább fog csökkenni, ami szintén visszavetheti majd a kiskereskedelemnek az alakulását”
– fejtette ki Hornyák József, a Portfolio makroelemzője.
Hornyák József hozzátette: a havi jövedelem már nem elég arra a plusz kiadásra, amit a karácsony jelent, így a következő hetek nagy kérdése, hogy az emberek mennyit tudnak beáldozni az ünnepekre a megtakarításaikból.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >30 százalékos kedvezmény kell a sikerhez a Black Friday-on
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak…
Tovább olvasom >Idén is a tavalyi áron kaphatjuk a karácsonyi halat
A tavalyinál kedvezőtlenebb időjárási körülmények hatására a haltermelők idén összességében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >