Kevesebbet költhetnek idén a fogyasztók a karácsonyra
Érezhető az infláció hatása, vagyis világosan látszik: a havi jövedelem már nem elég a karácsonyra – derül ki az ATV Híradó riportjából, amiben Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának az elnöke is levonja az idei Black Friday tanulságait, amiből következtetni enged a karácsony forgalomra is.

Tudatosabban költenek a vásárlók
„Idén az emberek tudatosabban vásárolnak, olcsóbb kategóriájú termékeket választanak, és fontos szempont lett az energiatakarékosság. Körülbelül a tavalyi szezonhoz lehet a legjobban hasonlítani az idei Black Friday-t is, amiből azt lehet már feltételezni, hogy a karácsony is körülbelül a tavalyi karácsonyhoz fog nagyon hasonlítani. Vannak cikkek, amik vesztesek és keveset fogynak és vannak olyanok, amik nyertesek, például az energiatakarékos vagy rezsicsökkentők, amivel a háztartásban lévő áram vagy gázszámlát esetleg lejjebb lehet vinni”
– mondta Várkonyi az ATV-nek.
A szépségápolással vagy utazással kapcsolatos termékek viszont az idén háttérbe szorultak. A szakértő szerint a rekordmagas infláció miatt az üzletek akciói sem voltak olyan kiemelkedőek, mint korábban, kevesebb termékre, kisebb árengedményt tudtak adni. Hornyák József úgy véli, az idei karácsonyi szezon kedvezőtlenebb lesz, a korábbi években megszokottnál.
„Az emberek igyekeznek spórolni, illetve, hogyha el is költik az összes jövedelmüket, akkor abból már kevesebb terméket és szolgáltatást tudnak vásárolni, mint a tavalyi évben. Az év végére pedig a kereseteknek a vásárlóereje is még tovább fog csökkenni, ami szintén visszavetheti majd a kiskereskedelemnek az alakulását”
– fejtette ki Hornyák József, a Portfolio makroelemzője.
Hornyák József hozzátette: a havi jövedelem már nem elég arra a plusz kiadásra, amit a karácsony jelent, így a következő hetek nagy kérdése, hogy az emberek mennyit tudnak beáldozni az ünnepekre a megtakarításaikból.
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >Az AI és a közösségi média felforgatta a vásárlási szokásokat
A technológia fejlődésével a fogyasztói magatartás is jelentősen átalakult, a…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A szolgáltatások drágulása hajtja az inflációt – nem az élelmiszerek
Bár a közbeszédben és a kormányzati intézkedések fókuszában továbbra is…
Tovább olvasom >MLBKT: márciusban további fellendülést jelez a BMI
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított márciusi értéke 51,2 – közölte…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: szükség van az árrésstopra
A keddi adatok is bizonyítják, hogy szükség van az árrésstopra…
Tovább olvasom >