Kevesebben több öblítőt vettek
2008 első kilenc hónapjában kismértékben csökkent az öblítőt vásárló háztartások száma az előző év azonos időszakához képest, viszont növekedett az egy háztartás által megvásárolt termék mennyisége. A kategórián belül a kereskedelmi márkák és a „sensitive” termékek mennyiségi részesedése stabil – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adatokból.Az öblítők piaca mennyiségben és értékben is stabil. A háromnegyed év alatt öblítőt vásárló háztartások aránya kismértékben, 73 százalékról 71 százalékra csökkent a két vizsgált időszak (2008. január–szeptember vs. 2007. január–szeptember) között. Eközben az egy háztartás által kilenc hónap alatt megvett öblítő mennyisége a 6,4 literes átlagról 6,6 literre nőtt.
A kategórián belül az egyes szegmensek aránya is stabilnak mutatkozik: a kereskedelmi márkák mennyiségi részesedése mindkét vizsgált időszakban 15 százalék; az érzékeny bőrűek számára ajánlott „sensitive” termékek piacrésze változatlanul 12 százalék.
A kereskedelmi csatornák közül a hiper- és szupermarketben nőtt a háztartások által megvásárolt öblítő mennyisége, a legnagyobb csökkenés a diszkontban és a cash & carryben tapasztalható.
A magyar háztartások körében tapasztalthoz képest a következő szocio-demográfiai csoportok esetében felülreprezentált az öblítőt vásárlók aránya: 3-4 fős és nagyobb háztartások, gyermekes családok, háztartások 40 évnél fiatalabb háziasszonnyal, magas jövedelműek.
Ikvai-Szabó Emese
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >