Kevesebben több öblítőt vettek
2008 első kilenc hónapjában kismértékben csökkent az öblítőt vásárló háztartások száma az előző év azonos időszakához képest, viszont növekedett az egy háztartás által megvásárolt termék mennyisége. A kategórián belül a kereskedelmi márkák és a „sensitive” termékek mennyiségi részesedése stabil – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adatokból.Az öblítők piaca mennyiségben és értékben is stabil. A háromnegyed év alatt öblítőt vásárló háztartások aránya kismértékben, 73 százalékról 71 százalékra csökkent a két vizsgált időszak (2008. január–szeptember vs. 2007. január–szeptember) között. Eközben az egy háztartás által kilenc hónap alatt megvett öblítő mennyisége a 6,4 literes átlagról 6,6 literre nőtt.
A kategórián belül az egyes szegmensek aránya is stabilnak mutatkozik: a kereskedelmi márkák mennyiségi részesedése mindkét vizsgált időszakban 15 százalék; az érzékeny bőrűek számára ajánlott „sensitive” termékek piacrésze változatlanul 12 százalék.
A kereskedelmi csatornák közül a hiper- és szupermarketben nőtt a háztartások által megvásárolt öblítő mennyisége, a legnagyobb csökkenés a diszkontban és a cash & carryben tapasztalható.
A magyar háztartások körében tapasztalthoz képest a következő szocio-demográfiai csoportok esetében felülreprezentált az öblítőt vásárlók aránya: 3-4 fős és nagyobb háztartások, gyermekes családok, háztartások 40 évnél fiatalabb háziasszonnyal, magas jövedelműek.
Ikvai-Szabó Emese
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >