Kevesebben több öblítőt vettek
2008 első kilenc hónapjában kismértékben csökkent az öblítőt vásárló háztartások száma az előző év azonos időszakához képest, viszont növekedett az egy háztartás által megvásárolt termék mennyisége. A kategórián belül a kereskedelmi márkák és a „sensitive” termékek mennyiségi részesedése stabil – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adatokból.Az öblítők piaca mennyiségben és értékben is stabil. A háromnegyed év alatt öblítőt vásárló háztartások aránya kismértékben, 73 százalékról 71 százalékra csökkent a két vizsgált időszak (2008. január–szeptember vs. 2007. január–szeptember) között. Eközben az egy háztartás által kilenc hónap alatt megvett öblítő mennyisége a 6,4 literes átlagról 6,6 literre nőtt.
A kategórián belül az egyes szegmensek aránya is stabilnak mutatkozik: a kereskedelmi márkák mennyiségi részesedése mindkét vizsgált időszakban 15 százalék; az érzékeny bőrűek számára ajánlott „sensitive” termékek piacrésze változatlanul 12 százalék.
A kereskedelmi csatornák közül a hiper- és szupermarketben nőtt a háztartások által megvásárolt öblítő mennyisége, a legnagyobb csökkenés a diszkontban és a cash & carryben tapasztalható.
A magyar háztartások körében tapasztalthoz képest a következő szocio-demográfiai csoportok esetében felülreprezentált az öblítőt vásárlók aránya: 3-4 fős és nagyobb háztartások, gyermekes családok, háztartások 40 évnél fiatalabb háziasszonnyal, magas jövedelműek.
Ikvai-Szabó Emese
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >